GEZONDHEID & VEILIGHEID MAATREGELEN

Onze prioriteit is de gezondheid en veiligheid van onze gasten en bemanning

MSC Cruises biedt een veilige en stressvrije vakantie voor u en uw dierbaren. Aan boord gaan op een MSC-cruiseschip is als het binnengaan van een Safe Bubble dankzij onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen. Onderstaande maatregelen zijn van toepassing op afvaarten in de komende maanden.

HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID WAARBORGEN
VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE

ERVARING AAN BOORD

We doen er alles aan om het unieke karakter van de ervaring aan boord te behouden en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat uw gezondheid en veiligheid worden gewaarborgd. U zult blijven genieten van unieke ervaringen, waaronder bekroonde shows, dineren, excursies, gezinsactiviteiten, boetiekjes, schoonheids- en fitnessdiensten, boeiende evenementen en nog veel meer. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie

VEELGESTELDE VRAGEN

We hebben een lijst met veelgestelde vragen (FAQ) opgesteld om snel antwoord te krijgen op de meest voorkomende vragen

REISVEREISTEN / RESTRICTIES

- Zijn er reisbeperkingen met het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidsstatus of leeftijd?

Naast de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen en reisvereisten die op deze pagina worden beschreven, is het huidige advies van de Wereldgezondheidsorganisatie, EU Healthy Gateways en andere autoriteiten dat COVID-19 vaak ernstiger is bij mensen die ouder zijn of gezondheidsproblemen hebben zoals long- of hartaandoeningen, diabetes of aandoeningen die hun immuunsysteem aantasten. Oudere gasten met dergelijke aandoeningen wordt geadviseerd om voor hun reis een arts of hun lokale gezondheidsautoriteiten te raadplegen om te beoordelen of ze op dit moment moeten reizen. Volgens het EU Healthy Gateways-advies wordt iedereen ouder dan 65 jaar beschouwd als onderdeel van een groep met een hoger risico.

- Zijn er reisbeperkingen of reisvereisten voor het huidige cruiseprogramma?

De reisvereisten kunnen verschillen afhankelijk van uw cruisebestemming. Selecteer hieronder uw bestemming:
 

- Wat is het MSC Covid-19 Protection Plan?

Tijdens een cruise kunnen gasten worden blootgesteld aan specifieke COVID-19-risico's die gewoonlijk niet worden gedekt door bestaande verzekeringspolissen. Het is daarom voor alle gasten verplicht om een verzekeringspolis te hebben die hen specifiek dekt tegen COVID-19-gerelateerde risico's, zoals annulering, onderbreking, repatriëring, quarantaine, medische hulp en gerelateerde kosten, evenals ziekenhuisopname. Dit moet aanwezig vanaf het moment dat de boeking wordt bevestigd tot het einde van de cruise of hun Fly & Cruise pakket.

MSC biedt een COVID Protection Plan aan voor alle Zomer 2021 en Winter 21/22 cruises - een verzekeringspolis specifiek voor deze COVID-19 risico’s en kan tijdens het maken van een boeking aan uw cruise toegevoegd worden.

Het MSC COVID-19 Protection Plan kunt u aan uw cruise toevoegen voor de prijs van €25 per persoon voor cruises in de Middellandse Zee en Noord-Europa en €29 voor cruises in het Caribisch gebied, Franse Antillen, Emiraten, Zuid-Amerika, Saoedi-Arabië, Rode Zee en Grand Voyages.


Als alternatief kunnen gasten een andere verzekeringspolis afsluiten, op voorwaarde dat de bovengenoemde risico's zijn gedekt.


Met onmiddellijke ingang moeten gasten voor alle nieuwe reserveringen voor Zomer 2021 en Winter 21/22 cruises. Gasten dienen het bewijs van hun verzekeringspolis te kunnen overleggen en dit moet de details van de verzekeraar, de verzekerde bedragen en volledige details van de COVID-19-dekking bevatten, zoals annulering, onderbreking, repatriëring, quarantaine, medische hulp en gerelateerde kosten, evenals ziekenhuisopname.


Het bewijs van de verzekeringspolis (bijv. een certificaat, overzicht, of de polis die in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans moet zijn) - waarin duidelijk de COVID-19-dekking staat vermeld- moet bij inscheping worden getoond. Gasten die deze documentatie niet kunnen overleggen worden geweigerd tijdens inscheping.

IN/ONTSCHEPING

- Is het mogelijk om tijdens de cruise getest te worden om te voldoen aan de voorschriften van mijn terugreis?

Voor de alle afvaarten in de komende maanden, om de hoogste normen van gezondheid en veiligheid te garanderen en om onze gasten een veilige terugkeer naar huis mogelijk te maken in overeenstemming met de nationale regelgeving, heeft MSC Cruises de mogelijkheid voor haar gasten georganiseerd om een moleculaire test (bijvoorbeeld een RT-PCR test) of een antigeen test te kopen en uit te voeren tijdens hun cruise.

De moleculaire test kost 80 euro. De testen worden georganiseerd om te voldoen aan de geldigheid van de test van 48 uur of 72 uur om terug te keren naar uw land volgens uw nationale voorschriften. De antigeen test is altijd beschikbaar voor 25 euro. Deze testen zijn geen vervanging voor de gratis covid-testen die aan boord worden uitgevoerd om te voldoen aan ons uitgebreide gezondheids- en veiligheidsprotocol.

 

- Wat gebeurt er als inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd? 

Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F of als er bezorgdheid is n.a.v. de gezondheidsvragenlijst, zullen we een secundaire screening uitvoeren, inclusief een diepte-interview, een tweede temperatuurmeting, een medisch onderzoek en , indien nodig, een laboratoriumonderzoek.


Wanneer een gast dan niet geschikt wordt geacht om te reizen, worden ze geassisteerd in hun volgende stappen voor terugkeer naar huis of worden ze mogelijk behandeld in een lokale medische faciliteit om maximale ondersteuning en zorg te garanderen. 

- Welke veiligheidsprotocollen zijn geïmplementeerd bij transfers en shuttle services? 

We hebben onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelenook uitgebreid naar alle MSC-transfers, waaronder: 

Reiniging en ontsmetting van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten

Beschikbaarheid van handdesinfectiestations en desinfectiematten voor schoenen

Geschikte Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) voor alle chauffeurs

Verminderd aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om Social Distancing te garanderen


- Hoe ontsmet en reinigt u de Kajuiten? 

Volgens onze verbeterde reinigings- en ontsmettingsprotocollen wordt elke kajuit dagelijks grondig gereinigd, met speciale aandacht voor vaak aangeraakte gebieden, zoals deurgrepen, aan / uit-schakelaars, bedieningspanelen, afstandsbedieningen, bureaus en badkameroppervlakken.
Elke kajuit wordt aan het einde van elke cruise grondig schoongemaakt voordat de volgende gasten arriveren voor hun vakantie. 

- Hoe vaak reinigt u openbare ruimtes? 

Alle openbare ruimtes en openbare toiletten worden elke nacht grondig gereinigd en besproeid met ontsmettingsmiddel, en worden de hele dag door regelmatig ontsmet. Zo worden openbare toiletten elke 20 minuten schoongemaakt en draagt al het schoonmaakpersoneel Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM). 

- Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise? 

Om ervoor te zorgen dat alle gasten veilig en efficiënt van boord gaan, bieden we gedetailleerde, stapsgewijze informatie, toegewezen tijdsvakken en een gratis mondkapje voor hun reis naar huis.
Alle bagage wordt voor vertrek gereinigd en het personeel dat de juiste beschermende uitrusting draagt, wijst de gasten erop dat er geen opstoppingen op het gangpad kunnen ontstaan. 
Het inschepen voor de volgende afvaart begint pas als alle gasten van boord zijn gegaan, om overlapping van ruimtes te voorkomen.

- Hoe vindt het inchecken plaats?

Voorafgaand aan de cruise is het verzamelen van contactgegevens voor elke gast verplicht in geval van belangrijke updates. Door het web check-in te voltooien kunnen gasten cruisetickets, reisdocumentatie en verplichte gezondheidsvragenlijsten ontvangen. Op inschepingsdag dienen gasten aan te komen op het tijdstip dat op het cruiseticket staat aangegeven om verantwoord Social Distancing te waarborgen, met daarnaast hun reisdocumentatie en gezondheidsvragenlijsten. Alle gasten (vanaf 2 jaar oud) zullen een COVID-19-screening en een swabtest uitvoeren.
Een nieuw ontworpen proces voor inscheping is geïmplementeerd om de gastenstroom te beheren, om wachtrijen en contacten te beperken. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om te beginnen met het boeken van extra services, om een plek te reserveren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen.

MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD

- Wat gebeurt er als er een vermoedelijk geval van COVID-19 aan boord is?

De preventieve gezondheids- en veiligheidsstappen in het protocol zijn ontworpen om het risico op overdracht van COVID-19 aan boord te verminderen. In het geval dat iemand ziek wordt, hebben we een volledig uitgerust 24/7 medisch centrum aan boord met hooggekwalificeerd medisch personeel dat volledig is opgeleid voor COVID-19-behandeling en dat wordt ondersteund door een 24/7 medisch team aan wal.


In het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het medisch centrum op de hoogte te stellen en er wordt een gratis behandeling verstrekt. Als het medische team aan boord een vermoedelijke COVID-19-zaak vaststelt, wordt in nauwe samenwerking met de gezondheidsautoriteiten een uitgebreide isolatieprocedure en een reactieplan geactiveerd.

- Heeft u met bepaalde havens afgesproken dat zij uw schepen zullen verwelkomen met positieve gevallen aan boord voor medische hulp aan wal?

Ja. Als onderdeel van ons uitgebreide en verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocol hebben we een noodplan opgesteld met alle relevante autoriteiten in de havens waar de schepen zullen aanmeren.

- Heeft u gecertificeerde COVID-19-tests aan boord van uw schepen?

We hebben COVID-19-testapparatuur aan boord voor het testen van polymerase chain reaction (PCR) bestaande uit uitstrijkjes en serologische snelle tests op antilichamen.

- Hoe wordt de gezondheid van iedereen aan boord gecontroleerd?

Alle schepen van MSC Cruises zijn uitgerust met de modernste medische diensten en een groter aantal gekwalificeerd medisch personeel aan boord, ondersteund door een toegewijd medisch team aan wal. We monitoren continu de gezondheid van onze gasten en bemanning met contactloze temperatuurcontroles tijdens de cruise; in het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het Medisch Centrum op de hoogte te stellen en worden ze gratis behandeld.

Voor alle afvaarten in de komende maanden moeten mogelijk alle gasten tijdens de cruise een extra swab test ondergaan tijdens de cruise terwijl ze aan boord zijn, bovenop de bestaande COVID-19-tests voorafgaand inscheping. De test is indien nodig verplicht.

SOCIAL DISTANCING

- Zullen er regels voor Social Distancing worden toegepast aan boord?

We hebben onze activiteiten opnieuw ontworpen, onze diensten aangepast en de capaciteit van onze ruimtes verminderd, zodat onze gasten gemakkelijk kunnen voldoen aan de huidige aanbevelingen op het gebied van Social Distancing, zowel aan boord als aan land.
Gasten worden tijdens de boeking en tijdens hun cruise herinnerd aan de richtlijnen voor Social Distancing door middel van wegbewijzering, openbare aankondigingen, tv in de kajuit en betrokkenheid van het personeel.

- Moeten gasten een mondkapje dragen?

MSC Cruises zal activiteiten organiseren om ervoor te zorgen dat gasten verantwoord Social Distancing kunnen nemen. Mondkapjes moeten gedragen worden in openbare binnenruimtes, maar hoeven niet gedragen te worden wanneer u in restaurants, bars en lounges zit.

Mondkapjes zijn gedurende de hele cruise beschikbaar in uw kajuit en op verschillende locaties rondom het schip. We adviseren ook alle gasten om een mondkapje te dragen tijdens het reizen van en naar de haven en in de terminal, in overeenstemming met de lokale voorschriften.

ETEN & DRINKEN

- Hoe verandert de Diner- ervaring?

Onze a la carte restaurants zullen onze gasten blijven bedienen met een breed scala aan inspirerende gerechten en gerechten van hoge kwaliteit. We passen de stoelindeling aan om een veilige fysieke afstand mogelijk te maken, en gasten hebben tijdens hun cruise dezelfde tafel en ober voor extra gemoedsrust.


We verhogen onze strikte voedselveiligheidsprotocollen door de reiniging en ontsmetting van alle locaties/ ruimtes te verbeteren, door al het bedienend personeel van passende beschermingsmiddelen te voorzien en door het aantal handdesinfectiestations in alle restaurants te vergroten. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

- Is het zelfbedieningsbuffet beschikbaar?

Bij het buffet wordt het eten door onze bemanning opgeschept en geserveerd.

- Zullen specialiteitenrestaurants open zijn?

Ja, onze gewilde specialiteitenrestaurants zullen open zijn met een verminderde capaciteit werken om te voldoen aan de voorzorgsmaatregelen op het gebied van gezondheid en veiligheid. De restaurants kunnen voorafgaand aan de cruise gereserveerd worden om gasten te helpen bij het veiligstellen van een plek en om geld te besparen in vergelijking met de prijzen aan boord. Boek nu uw Specialiteitenrestaurant.

- Zijn er wijzigingen in de bars en lounges?

Onze bars zijn open en klaar om onze gasten te bedienen met hun favoriete cocktail of aperitief. Om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de huidige aanbevelingen voor Social Distancing, bedienen onze medewerkers drankjes aan tafel en beperken we de capaciteit van elke locatie/ ruimte. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

- Hoe kan ik mijn drankjes of restaurants aan boord vooraf reserveren?

U kunt tijd besparen door uw cruise te personaliseren voordat u aan boord gaat. Via uw persoonlijke omgeving kunt u eenvoudig drankpakketten of dinerpakketten aan uw cruise toevoegen en profiteren van onze lagere tarieven vergeleken met de prijzen aan boord.

- Hoe kan ik het restaurant- en drankenmenu krijgen bij bars en restaurants?

Voor een contactloze ervaring hebben gasten toegang tot restaurant- en barmenu's vanaf hun persoonlijke mobiele apparaat door een QR-code aan boord te scannen. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om door alle restaurants, bars en lounges aan boord te bladeren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen, zoals het maken van restaurantreserveringen.

ENTERTAINMENT & DIENSTEN

- Kunnen gasten nog genieten van theatershows en andere activiteiten?

Gasten zullen genieten van ons aan boord bekroonde entertainment, maar met een paar wijzigingen:
- We verkleinen de capaciteit van het theater en zullen lege stoelen vrijhouden tussen gasten
- Het entertainmentprogramma wordt uitgebreid zodat alle gasten kunnen genieten van onze bekroonde shows
- Shows en activiteiten worden vooraf gereserveerd om het aantal deelnemers te beheren
- Gasten worden verplicht om in het theater een mondkapje te dragen

- Is de Kids Club open en wat voor soort activiteiten voor kinderen zijn beschikbaar?

Onze Kids Club en gezinsactiviteiten verwelkomen kinderen en ouders in een gezonde en veilige omgeving en zorgen tegelijkertijd voor een leuke en plezierige ervaring. Nieuwe maatregelen zijn onder meer verminderde capaciteit, een gestroomlijnd registratieproces, contactloze temperatuurcontrole en handontsmettingsmiddel bij binnenkomst. We hebben ook nieuwe spannende activiteiten en familiespelshows toegevoegd aamn het assortiment. Speelgoed en water zal door ons personeel worden verstrekt, en persoonlijke bezittingen mogen niet de Kids Club ruimtes in, als extra veiligheidsmaatregel.
 

Services aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19-situatie. Houd er rekening mee dat MSC Babycare (voor baby's en peuters jonger dan 3 jaar) tijdelijk niet beschikbaar is aan boord van onze schepen.

- Heeft u nog steeds spa- en fitnessdiensten beschikbaar voor gasten?

Alle MSC Aurea Spa- en fitnessfaciliteiten en -diensten zullen uitgevoerd worden met in acht neming van onze onlangs verbeterde gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, inclusief verlengde openingstijden en aangepast aanbod / capaciteit waar dit nodig wordt geacht. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie.

Voor hun gezondheid en comfort dienen gasten telefonisch spabehandelingen, fitness-sessies en Turks Stoombad te reserveren.
Fitnessapparaten, spa-ruimtes en behandelkamers worden na elk gebruik grondig ontsmet en elke nacht grondig gereinigd en gedesinfecteerd.
Alle medewerkers van de spa zijn getraind in de nieuwe gezondheids- en sanitaire maatregelen en dragen geschikte beschermende uitrusting.


* Afhankelijk van de scheepsklasse zijn de volgende services tot nader order gesloten: stoomkamers, warmtebaden, whirlpools, IJskamer. Sauna's, Salt Relax Room, Harmonic Relax Rooms, Experience Showers, Heated Loungers blijven open voor onze gasten.
 

- Kunnen gasten gebruik maken van het casino?

Het casino blijft volledig functioneel onder het nieuwe protocol met extra sanitaire en Social Distancing-maatregelen, waaronder het regelmatig opschonen van chips, het regelmatig vervangen van speelkaarten en een verminderd aantal plaatsen aan speeltafels.

- Zijn er beperkingen om sommige havens te bezoeken?

Gasten die volledig zijn gevaccineerd, kunnen zelfstandig aan wal gaan en moeten de vereisten volgen om aan land te gaan, afhankelijk van de landen die ze zullen bezoeken. Om tijdens de cruise aan wal te gaan, raadt MSC Cruises ten zeerste aan om deel te nemen aan een van of MSC Shore Excursions om dezelfde hoge gezondheids- en veiligheidsnormen aan de wal te garanderen als aan boord. Niet alle bestemmingen staan onafhankelijke ontscheping toe en dit kan afhangen van de vaccinatiestatus van de reiziger. Niet volledig gevaccineerde gasten mogen niet aan wal gaan tenzij ze deelnamen aan een MSC-excursie. Gasten die niet volledig zijn gevaccineerd of die kinderen in hun reisgezelschap hebben, mogen alleen aan wal gaan met een beschermde MSC-excursie . Bijvoorbeeld: Een gezin van vier, twee volwassenen en twee kinderen onder de 11 jaar: Alle gasten moeten deelnemen aan een MSC-excursie voor niet volledig gevaccineerde gasten.

Voor cruises in de Middellandse Zee is het alleen mogelijk om aan wal te gaan door deel te nemen aan een van de MSC Shore Excursions om dezelfde hoge gezondheids- en veiligheidsnormen aan de wal te garanderen als aan boord.

MSC Cruises biedt een grote verscheidenheid aan excursies aan wal. Sommige excursies zijn alleen beschikbaar voor gasten die in het bezit zijn van het EU Digital Covid-certificaat/groene pas of, van extra Schengen-landen Reizigers, het equivalente COVID-certificaat, terwijl andere excursies openstaan voor degenen die niet bezitten, voor beide gevallen garanderen wij de hoogste gezondheid en veiligheid normen. Meer informatie over de excursies vindt u hier. Houd er rekening mee dat gasten die in het bezit zijn van het digitale EU-COVID-certificaat/groene pas of het equivalente COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen reizigers), die reizen met kinderen vanaf 12 jaar en ouder die niet in het bezit zijn van een digitaal EU-COVID-certificaat/groene kaart of het gelijkwaardige COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen Reizigers), worden beschouwd als gasten die niet in het bezit zijn van het EU Digital COVID-certificaat/Groene pas of het gelijkwaardige COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen Reizigers), voor excursies doeleinden: kinderen worden gevraagd om de gratis COVID test aan boord te doen om deel te nemen aan de excursie (of de geboekte excursie moet worden gewijzigd voor een andere excursie waarvoor de groene pas niet nodig is).

Het EU Digital COVID-certificaat / groene pas is een digitaal certificaat met een QR-code die is uitgegeven door landen in Europa om het volgende aan te tonen:
• De persoon is volledig ingeënt tegen COVID-19, minimaal 14 dagen van tevoren, met een vaccin dat is erkend door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA)
• De persoon is in de afgelopen zes maanden hersteld van COVID-19
• Iemand die een negatief testresultaat heeft voor een moleculaire of antigeentest die in de afgelopen 48 uur is uitgevoerd

De kopie van het EU Digital COVID-certificaat / groene pas (digitaal of op papier) of voor reizigers uit extra Schengenlanden een soortgelijke COVID certificaat en een persoonlijk identiteitsbewijs of paspoort, moeten tijdens de excursie worden getoond bij alle vereiste ingangscontroles. Dit is een verordening van de lokale autoriteiten en MSC Cruises is niet verantwoordelijk als de toegang wordt geweigerd op een van de locaties op de geselecteerde excursie.

Elke aanloophaven biedt ook een verscheidenheid aan excursies waarvoor het EU Digital COVID-certificaat / groene pas of een soortgelijke COVID certificaat (voor reizigers uit extra Schengenlanden) niet vereist is. Gasten die niet in het bezit zijn van een geldig certificaat, kunnen de excursie wijzigen, maar de beschikbaarheid is beperkt voor sommige excursies. Als alternatief kunnen gasten tijdens de cruise contact opnemen met het MSC Excursions team aan boord: er kan een gratis test worden geregeld.
 

Het MSC Cruises Gezondheids- en Veiligheidsprotocol is ontwikkeld in samenwerking met de Blue Ribbon Covid Expert Group

en MSC Grandiosa heeft de Biosafe Ship aanvullende klasse-registratie verkregen van RINA.