GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDSMAATREGELEN

MSC Cruises biedt een veilige en stressvrije vakantiemogelijkheid voor u en zij die uw dierbaar zijn.
Inschepen op een MSC cruiseschip is net zoiets als binnenkomen in een veilige bubbel dankzij ons strikt MSC Cruises Gezondheids- en veiligheidsprotocol.


Onze prioriteit is de gezondheid en veiligheid van onze gasten en bemanning. De onderstaande maatregelen zijn van toepassing op afvaarten in de komende maanden, inclusief de afvaarten voor de zomer 2021 in het Middellandse Zee en Noord-Europa. We evalueren voortdurend de ontwikkelingen naar aanleiding van de COVID-19 en zullen de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen aanpassen om een veilige bubbel te behouden.
 

BELANGRIJKE INFORMATIE OVER COVID-19/ PRE-BOARDING PROCEDURES EN CONTROLES - REISVOORSCHRIFTEN
Vanaf 1 juli 2021 en voor alle afvaarten in de komende maanden, gelieve er rekening mee te houden dat alle gasten aan één van deze vereisten zullen moeten voldoen:

- Een moleculaire of antigeentest ondergaan binnen 48 uur voor vertrek van het schip (niet vereist voor passagiers jonger dan 2 jaar)
- Volledig gevaccineerd zijn (d.w.z. volledige set vaccininjecties ontvangen meer dan 14 dagen voor de start van de cruise, vaccins geaccepteerd: Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson)
- In de afgelopen 6 maanden hersteld zijn van COVID-19

Een COVID-19 test of Passenger Locator Form (PLF) kan nog steeds nodig zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren. Daarnaast moet ook een Passenger Locator Form worden ingevuld voordat men Italië binnenkomt (meer informatie hier).

Het originele testresultatencertificaat of vaccinatie- of herstelcertificaat moet worden voorgelegd in de terminal (papier of elektronisch formaat) en moet in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans zijn.

Volgens het strikte MSC gezondheids- en veiligheidsprotocol moeten alle gevaccineerde en niet-gevaccineerde gasten een aantal gezondheids- en COVID 19 screenings ondergaan, waaronder een COVID-19 test, een gezondheidsvragenlijst en een contactloze temperatuurcontrole, bij de terminal voordat ze aan boord gaan.

Om een veilige terugkeer naar huis voor onze gasten mogelijk te maken in overeenstemming met de nationale regelgeving, heeft MSC Cruises de mogelijkheid georganiseerd voor haar gasten om een moleculaire test (d.w.z. RT-PCR) of een antigeentest te kopen en uit te voeren tijdens hun cruise. Meer informatie vindt u in de FAQ sectie.

We zullen inscheping weigeren in het geval van:
• Symptomen zoals: koorts (>37,5 ° C), hoesten, kortademigheid, koude rillingen, spier- / lichaamspijn, vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn en verlies van smaak / geur in de 14 dagen voorafgaand aan inscheping
• Potentiële blootstelling aan een vermoed of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand aan inscheping
• Tijdelijke reisbeperkingen op basis van lokale omstandigheden. Bepaalde landen kunnen bijvoorbeeld visa weigeren of toegang verbieden op basis van reisgeschiedenis of nationaliteit

• Het niet kunnen voorleggen van het bewijs van de verplichte verzekeringspolis COVID-19 (in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans)

 

Het MSC Cruises Gezondheids- en veiligheidsprotocol is ontwikkeld met de Blue Ribbon Covid Expert Group
en MSC Grandiosa heeft het Biosafe Ship extra klasse notatie verkregen van RINA.

HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID WAARBORGEN
VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE

BELEVING AAN BOORD

We doen er alles aan om het unieke karakter van de ervaring aan boord te behouden en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat uw gezondheid en veiligheid worden gewaarborgd. U zult blijven genieten van unieke ervaringen, waaronder bekroonde shows, dineren, excursies, gezinsactiviteiten, boetiekjes, schoonheids- en fitnessdiensten, boeiende evenementen en nog veel meer. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie

VEEL GESTELDE VRAGEN

Lees onze veel gestelde vragen. Klik op een onderwerp voor meer informatie.

 

REISVOORSCHRIFTEN

- ZIJN ER REISBEPERKINGEN ONDER HET NIEUWE PROTOCOL, ZOALS MEDISCHE VOORGESCHIEDENIS, HUIDIGE GEZONDHEIDSTOESTAND OF LEEFTIJD?

Vanaf 1 juli 2021 en voor alle afvaarten in de komende maanden, gelieve er rekening mee te houden dat alle gasten aan één van deze vereisten zullen moeten voldoen:

- Een moleculaire of antigeentest ondergaan binnen 48 uur voor vertrek van het schip (niet vereist voor passagiers jonger dan 2 jaar)
- Volledig gevaccineerd zijn* (d.w.z. volledige set vaccininjecties ontvangen meer dan 14 dagen voor de start van de cruise, vaccins geaccepteerd: Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson)
- In de afgelopen 6 maanden hersteld zijn van COVID-19

* Omvat degenen die hersteld zijn van Covid en slechts één vaccinatie hebben gekregen, indien hun groene/gezondheidskaart volledig is (of indien zij alle relevante medische certificaten hebben).

Een COVID-19 test of Passenger Locator Form (PLF) kan nog steeds nodig zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren. Daarnaast moet ook een Passenger Locator Form worden ingevuld voordat men Italië binnenkomt (meer informatie hier).

Het originele testresultatencertificaat of vaccinatie- of herstelcertificaat moet bij de terminal worden overlegd (papier of elektronisch formaat) om aan boord van het schip te kunnen gaan. Het certificaat moet in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans zijn opgesteld en moet de volgende gegevens bevatten: de persoonsgegevens van de gast (controleerbaar met de andere reisdocumenten), datum van de test, identificatie / contactgegevens van het centrum dat de analyse heeft uitgevoerd, de gebruikte techniek en het negatieve testresultaat. De test is niet vereist voor passagiers jonger dan 2 jaar.


Volgens het strikte MSC gezondheids- en veiligheidsprotocol moeten alle gevaccineerde en niet-gevaccineerde gasten een aantal gezondheids- en COVID 19 screenings ondergaan, waaronder een COVID-19 test, een gezondheidsvragenlijst en een contactloze temperatuurcontrole, bij de terminal voordat ze aan boord gaan.

- ZIJN ER REISBEPERKINGEN VOOR BEPAALDE NATIONALITEITEN OF LANDEN VAN VERBLIJF DIE KUNNEN VERHINDEREN DAT GASTEN AAN BOORD WORDEN TOEGELATEN?

Voor cruises tot eind augustus 2021, zullen we in eerste instantie alleen gasten verwelkomen die woonachtig zijn in de 26 Europese landen van het Schengen-gebied (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland), evenals Bulgarije, Roemenië, Cyprus, Kroatië en Verenigde Staten.  

 

Vanaf 1 juli 2021 en voor alle afvaarten in de komende maanden, gelieve er rekening mee te houden dat alle gasten aan één van deze vereisten zullen moeten voldoen:

- Een moleculaire of antigeentest ondergaan binnen 48 uur voor vertrek van het schip (niet vereist voor passagiers jonger dan 2 jaar)
- Volledig gevaccineerd zijn* (d.w.z. volledige set vaccininjecties ontvangen meer dan 14 dagen voor de start van de cruise, vaccins geaccepteerd: Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson)
- In de afgelopen 6 maanden hersteld zijn van COVID-19

* Omvat degenen die hersteld zijn van Covid en slechts één vaccinatie hebben gekregen, indien hun groene/gezondheidskaart volledig is (of indien zij alle relevante medische certificaten hebben).

Een COVID-19 test of Passenger Locator Form (PLF) kan nog steeds nodig zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren. Daarnaast moet ook een Passenger Locator Form worden ingevuld voordat men Italië binnenkomt (meer informatie hier).

Het originele testresultatencertificaat of vaccinatie- of herstelcertificaat moet bij de terminal worden overlegd (papier of elektronisch formaat) om aan boord van het schip te kunnen gaan. Het certificaat moet in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans zijn opgesteld en moet de volgende gegevens bevatten: de persoonsgegevens van de gast (controleerbaar met de andere reisdocumenten), datum van de test, identificatie / contactgegevens van het centrum dat de analyse heeft uitgevoerd, de gebruikte techniek en het negatieve testresultaat. De test is niet vereist voor passagiers jonger dan 2 jaar.


Volgens het strikte MSC gezondheids- en veiligheidsprotocol moeten alle gevaccineerde en niet-gevaccineerde gasten een aantal gezondheids- en COVID 19 screenings ondergaan, waaronder een COVID-19 test, een gezondheidsvragenlijst en een contactloze temperatuurcontrole, bij de terminal voordat ze aan boord gaan.

- WAT IS HET MSC COVID-19 PROTECTION PLAN?

Aangezien u tijdens een cruise blootgesteld kunt worden aan specifieke COVID-19 risico's die gewoonlijk niet gedekt worden door bestaande verzekeringspolissen, is het, voor uw gemoedsrust, verplicht voor alle gasten een verzekeringspolis af te sluiten die hen specifiek dekt tegen COVID-19 gerelateerde risico's, zoals annulering, onderbreking, repatriëringkosten, quarantaine, medische bijstand en gerelateerde kosten, evenals ziekenhuisopname. Deze polis moet dekking bieden vanaf de bevestiging van uw boeking tot het einde van de cruise of uw cruise- en vluchtpakket.

MSC biedt een COVID Protection Plan voor alle Zomer 21 en Winter 21/22 cruises - een verzekeringspolis specifiek voor deze COVID-19 risico's en dit kan worden toegevoegd aan de cruise tijdens het maken van de boeking.

Het MSC COVID-19 Protection plan kost 25 euro per persoon voor korte afstandsbestemmingen (Middellandse Zee en Noord-Europa cruises), en € 29 voor lange afstandsbestemmingen (Caribbean, Emiraten, Antillen, Zuid-Amerika, Saoedi-Arabië, Rode Zee en Grand Voyages cruises).

Als alternatief kunt u een andere verzekeringsdekking naar keuze aanschaffen, mits de bovenstaande risico's gedekt zijn.

Met onmiddellijke ingang, voor alle nieuwe reserveringen op de Zomer 21 en Winter 21/22 cruises die varen vanaf 27 juni 2021 , zullen passagiers een bewijs van hun verzekeringspolis moeten overleggen en dit dient de gegevens van de verzekeraar te bevatten, de verzekerde bedragen en de volledige details van de COVID-19 dekking zoals annulering, onderbreking, repatriëringkosten, quarantaine, medische bijstand en kosten, en ziekenhuisopname.

Het bewijs van de verzekeringspolis (bijv. certificaat, polisblad, polisoverzicht) dat in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans moet zijn opgesteld - waaruit de COVID-19-dekking duidelijk blijkt - moet bij inscheping worden voorgelegd. Passagiers die deze documentatie niet kunnen overleggen, zullen niet aan boord worden gelaten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons callcenter of met uw reisagent.
 
 

- ZIJN ER SPECIFIEKE VEREISTEN VOOR GASTEN DIE AL GEVACCINEERD ZIJN TEGEN COVID-19?

De versnelde uitrol van vaccins wereldwijd is een gamechanger voor de gezondheid van onze gasten. Volgens de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie betekent gevaccineerd zijn niet dat je andere mensen niet in gevaar kunt brengen. Daarom zijn de huidige gezondheids- en veiligheidsprotocollen absoluut cruciaal voor het welzijn van onze gasten, bemanning en de plaatselijke bevolking die onze schepen bezoekt. Wij zijn voorbereid op de hybride situatie van veilig varen met gevaccineerde en ongevaccineerde gasten dankzij onze strenge gezondheids- en veiligheidsmaatregelen zoals de COVID-19 test voor alle gasten voordat zij aan boord gaan, sociaal afstand nemen en het dragen van maskers. Alleen de COVID-19 test vóór het bereiken van de terminal is niet vereist voor volledig gevaccineerde gasten (volledige set vaccinaties ontvangen meer dan 14 dagen voor het begin van de cruise, vaccins geaccepteerd: Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson), maar een bewijs van vaccinatie is noodzakelijk. De test kan echter nog steeds vereist zijn voor Nationale of Internationale mobiliteit: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren.

Wij evalueren voortdurend de ontwikkelingen in reactie op de COVID-19 en zullen de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen waar nodig aanpassen.

IN/ONTSCHEPING

- MOETEN GASTEN MEDISCHE DOCUMENTEN OVERLEGGEN OM AAN TE TONEN DAT ZE COVID-19 NEGATIEF ZIJN BIJ DE INSCHEPING?

Voor het aan boord gaan moeten alle gasten een gezondheidsvragenlijst invullen en alle symptomen van ziekte of mogelijke blootstelling aan een verdacht of bevestigd geval van COVID-19 binnen 14 dagen voor de inscheping melden. Alle gasten moeten een contactloze temperatuurcontrole ondergaan. Alle gasten (vanaf 2 jaar) ondergaan een COVID-19 screening (antigeen swab test) in de cruise terminal voor ze aan boord gaan, om er zeker van te zijn dat ze gezond en fit zijn om te reizen. Afhankelijk van de resultaten van de screening, kan een tweede controle met medische professionals voor gasten doorgaan of kunnen gasten worden geweigerd om aan boord te gaan.

Vanaf 1 juli 2021 en voor alle afvaarten in de komende maanden, gelieve er rekening mee te houden dat alle gasten aan één van deze vereisten zullen moeten voldoen:

- Een moleculaire of antigeentest ondergaan binnen 48 uur voor vertrek van het schip (niet vereist voor passagiers jonger dan 2 jaar)
- Volledig gevaccineerd zijn* (d.w.z. volledige set vaccininjecties ontvangen meer dan 14 dagen voor de start van de cruise, vaccins geaccepteerd: Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson)
- In de afgelopen 6 maanden hersteld zijn van COVID-19

* Omvat degenen die hersteld zijn van Covid en slechts één vaccinatie hebben gekregen, indien hun groene/gezondheidskaart volledig is (of indien zij alle relevante medische certificaten hebben).

Een COVID-19 test of Passenger Locator Form (PLF) kan nog steeds nodig zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren. Daarnaast moet ook een Passenger Locator Form worden ingevuld voordat men Italië binnenkomt (meer informatie hier).

Het originele testresultatencertificaat of vaccinatie- of herstelcertificaat moet bij de terminal worden overlegd (papier of elektronisch formaat) om aan boord van het schip te kunnen gaan. Het certificaat moet in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans zijn opgesteld en moet de volgende gegevens bevatten: de persoonsgegevens van de gast (controleerbaar met de andere reisdocumenten), datum van de test, identificatie / contactgegevens van het centrum dat de analyse heeft uitgevoerd, de gebruikte techniek en het negatieve testresultaat. De test is niet vereist voor passagiers jonger dan 2 jaar.


Volgens het strikte MSC gezondheids- en veiligheidsprotocol moeten alle gevaccineerde en niet-gevaccineerde gasten een aantal gezondheids- en COVID 19 screenings ondergaan, waaronder een COVID-19 test, een gezondheidsvragenlijst en een contactloze temperatuurcontrole, bij de terminal voordat ze aan boord gaan.

- ENKEL IN HET GEVAL VAN EEN WIJZIGING IN DE BELGISCHE REGLEMENTERING, KAN U ER REKENING MEE HOUDEN DAT HET MOGELIJK IS OM AAN BOORD GETEST TE WORDEN VOOR U NAAR HUIS TERUGKEERT.

Voor afvaarten in de komende maanden heeft MSC Cruises voor de passagiers de mogelijkheid georganiseerd om een RT -PCR test of een antigen test uit te voeren tijdens de cruise. De RT-PCR-test zal 80 euro kosten. De antigen test is altijd verkrijgbaar voor 25 euro.
 
Deze tests vervangen niet de aanvullende Covid-19 tests die aan boord worden uitgevoerd om te voldoen aan ons volledige gezondheids- en veiligheidsprotocol.
 

- WAT GEBEURT ER ALS DE INSCHEPING OM GEZONDHEIDSREDENEN AAN EEN GAST WORDT GEWEIGERD?​

Als een gast ziektesymptomen vertoont zoals een temperatuur hoger dan 37,5°C of als er bezorgdheid is over zijn gezondheidsvragenlijst, zal een een secundaire screening worden uitgevoerd, inclusief een diepte-interview, een tweede temperatuurmeting, een medisch onderzoek en, indien nodig, een laboratoriumonderzoek.  

Als een gast dan niet geschikt wordt geacht om te reizen, zal hij worden geholpen bij de volgende stappen voor een terugkeer naar huis of voor en mogelijke behandeling in een lokale medische faciliteit om maximale ondersteuning en zorg te garanderen.

- WELKE VEILIGHEIDSPROTOCOLLEN ZULLEN WORDEN TOEGEPAST OP TRANSFERS EN SHUTTLES?

We breiden onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelen uit naar alle MSC-transfers, inclusief:  

- Schoonmaken en ontsmetten van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten  

- Beschikbaarheid van desinfecterende handgelverdelers en ontsmettingsmatten voor schoeisel  

- Passende persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM's) voor alle bestuurders  

- Vermindering van het aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om de sociale afstand te waarborgen

- HOE REINIGT U DE KAJUITEN EN HOE ONTSMET U ZE?

Volgens onze verbeterde reinigings- en ontsmettingsprotocollen wordt elke kajuit dagelijks grondig gereinigd, met speciale aandacht voor 40 vaak aangeraakte zones, zoals deurklinken, stroomschakelaars, bedieningspanelen, afstandsbedieningen, bureaus en badkamervloeren.  

Elke kajuit wordt aan het einde van elke cruise grondig gereinigd en ontsmet voordat de volgende gasten voor hun vakantie aankomen.
 

- HOE VAAK ONTSMET U OPENBARE RUIMTES?

Alle openbare ruimtes en openbare toiletten worden elke nacht diepgaand gereinigd en besproeid met een ontsmettingsmiddel, en ook regelmatig ontsmet gedurende de dag. Zo worden de openbare toiletten om de 20 minuten schoongemaakt en draagt al het schoonmaakpersoneel passende persoonlijke beschermingsmiddelen (PPE).

- WELKE MAATREGELEN NEEMT U VOOR HET ONTSCHEPEN AAN HET EINDE VAN EEN CRUISE?

Om ervoor te zorgen dat alle gasten veilig en efficiënt van boord gaan, verstrekken wij gedetailleerde, stapsgewijze informatie, toegewezen tijdslots en een gratis mondmasker voor hun reis naar huis.  

Alle bagage wordt voor vertrek gedesinfecteerd en het personeel dat de juiste beschermingsmiddelen draagt, stuurt de gasten om opstoppingen aan de loopplank te voorkomen.

Het aan boord gaan voor de volgende afvaart begint pas als alle gasten van boord zijn gegaan, waarbij een eventuele oversteek wordt vermeden.

- HOE VERLOOPT DE CHECK-IN?

Voorafgaand aan de cruise is het verzamelen van contactgegevens voor elke gast verplicht in geval van belangrijke updates. Via het inchecken op het web kunnen gasten cruisetickets, reisdocumenten en verplichte gezondheidsvragenlijsten ontvangen. Op de inschepingsdag moeten de gasten aankomen op de tijd die op het cruiseticket staat aangegeven om een verantwoorde sociale afstand te vergemakkelijken, met reisdocumentatie en gezondheidsvragenlijsten. Alle gasten (vanaf 2 jaar) ondergaan een COVID-19 gezondheidsscreening en een swab-test. Een nieuw ontworpen proces voor de inscheping is geïmplementeerd om de gastenstroom te beheren, om de lijnen en contacten te beperken. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om de MSC for Me app gratis te downloaden om te beginnen met het boeken van extra diensten en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen.

MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD

- WAT GEBEURT ER ALS ER EEN VERDACHT GEVAL VAN COVID-19 AAN BOORD IS?

De preventieve gezondheids- en veiligheidsstappen in het protocol zijn bedoeld om het risico van COVID-19 transmissie aan boord te beperken. In het geval dat iemand ziek zou worden, hebben we een volledig uitgerust medisch centrum aan boord, 24/7, met hooggekwalificeerd medisch personeel dat volledig is opgeleid voor COVID-19 behandeling en dat wordt ondersteund door een 24/7 medisch team aan wal.  

In geval van griepachtige verschijnselen dienen de gasten het Medisch Centrum onmiddellijk op de hoogte te stellen en zal er een gratis behandeling worden gegeven. Als het medische team aan boord een verdacht geval van COVID-19 vaststelt, wordt in nauwe samenwerking met de gezondheidsautoriteiten een uitgebreide isolatieprocedure en een responsplan geactiveerd.

- HEEFT U MET SPECIFIEKE HAVENS AFGESPROKEN DAT ZIJ UW SCHEPEN DIE POSITIEVE GEVALLEN AAN BOORD HEBBEN VOOR MEDISCHE ASSISTENTIE AAN DE WAL ZULLEN VERWELKOMEN?

Ja. Als onderdeel van ons uitgebreide en verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocol hebben we een noodplan opgesteld met alle relevante autoriteiten in de havens waar de schepen zullen aanleggen.

- HEEFT U GECERTIFICEERDE COVID-19 TESTS AAN BOORD VAN UW SCHEPEN?

We hebben COVID-19 testapparatuur aan boord voor Real Time polymerase kettingreactie (RT-PCR) en antigeen wisseronderzoek.

- OP WELKE MANIER WORDT DE GEZONDHEID VAN IEDEREEN AAN BOORD IN DE GATEN GEHOUDEN?

Alle schepen van MSC Cruises zijn uitgerust met state-of-the-art medische diensten en een verhoogd aantal gekwalificeerde medische medewerkers aan boord, ondersteund door een toegewijd 24/7 medisch team aan de wal. We houden de gezondheid van onze gasten en bemanning continu in de gaten met contactloze temperatuurcontroles tijdens de cruise; in geval van griepachtige verschijnselen dienen gasten het Medisch Centrum onmiddellijk te waarschuwen en wordt er een gratis behandeling aangeboden.
 
Voor alle afvaarten in de komende maanden is het mogelijk dat gasten tijdens de cruise een extra swab-test moeten ondergaan terwijl ze aan boord zijn, bovenop de bestaande COVID-19-test voor het aan boord gaan. Indien vereist, is de test verplicht.

VERANTWOORD SOCIAAL AFSTAND NEMEN

- ZAL VERANTWOORD SOCIAAL AFSTAND NEMEN AAN BOORD WORDEN TOEGEPAST?

We hebben onze activiteiten opnieuw ontworpen, onze diensten aangepast en de capaciteit van de locatie verminderd om ervoor te zorgen dat onze gasten gemakkelijk kunnen voldoen aan de huidige aanbevelingen voor verantwoord sociaal afstand nemen, zowel aan boord als aan de wal.  

Gasten zullen op het moment van de boeking en tijdens hun cruise worden herinnerd aan de richtlijnen voor verantwoord sociaal afstand nemen door middel van bewegwijzering, openbare aankondigingen, in-cabine TV en betrokkenheid van het personeel.

- ZIJN DE GASTEN VERPLICHT EEN MONDMASKER TE DRAGEN?

MSC Cruises zal activiteiten organiseren om ervoor te zorgen dat gasten verantwoord sociaal afstand kunnen nemen. Mondmaskers verplicht in openbare ruimtes binnenshuis, behalve wanneer men in restaurants, bars of lounges zit.

Mondmaskers zullen gedurende de gehele cruise beschikbaar zijn. We raden alle gasten ook aan om een mondmasker te dragen wanneer ze van en naar de haven gaan of zich in de terminal bevinden, in overeenstemming met de plaatselijke voorschriften.

ETEN & DRINKEN

- WAT VERANDERT ER ZOAL IN DE HOOFDRESTAURANTS?

Onze hoofdrestaurants zullen onze gasten blijven bedienen met een breed scala aan verrassende gerechten en een hoogwaardige keuken. We passen de indeling van de zitplaatsen aan om een veilige fysieke afstand mogelijk te maken, en de gasten zullen gedurende hun hele cruise dezelfde tafel en dezelfde ober hebben voor extra gemoedsrust.  

We verhogen onze strenge voedselveiligheidsprotocollen door het verbeteren van de reiniging en ontsmetting van alle locaties, het verstrekken van de juiste beschermingsmiddelen aan alle medewerkers en het vergroten van het aantal handreinigingsstations in alle restaurants.

Mondmaskers hoeven niet te worden gedragen door onze gasten als ze in de restaurants zitten, enkel bij het betreden van de locatie.

- ZAL HET ZELFBEDININGSBUFFET OPEN ZIJN?

Aan het buffet zal het eten worden geserveerd door ons personeel.

- ZULLEN DE SPECIALITEITEN RESTAURANTS OPEN ZIJN?

Ja, onze gewilde specialiteitenrestaurants zullen open zijn terwijl ze met een beperkte capaciteit werken om te voldoen aan de voorzorgsmaatregelen op het gebied van gezondheid en veiligheid. Reserveringen zijn beschikbaar op het moment van de boeking om de gasten te helpen bij het verzekeren van een veilige plaats en om geld te besparen ten opzichte van de prijzen aan boord.

- ZULLEN ER VERANDERINGEN ZIJN IN DE BARS EN LOUNGES?

Onze bars zijn open en klaar om onze gasten te bedienen met hun favoriete cocktail of aperitief. Om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de huidige aanbevelingen om verantwoord sociaal afstand te nemen, zullen onze medewerkers bestellingen aan tafel leveren en wordt de capaciteit van elke locatie beperkt. Mondmaskers hoeven niet te worden gedragen door onze gasten als ze in bars en lounges zitten, enkel bij het betreden van de ruimte.

- KUNNEN DRANKEN OF RESTAURANTS AAN BOORD VOORAF WORDEN GEBOEKT?

U kunt tijd besparen door uw cruise te personaliseren, zelfs voordat u aan boord gaat. Via uw Personal Area kunt u eenvoudig drankpakketten of een bezoek aan een specialiteitenrestaurant toevoegen aan uw cruise en profiteren van onze pre-boarding tarieven.
 

- KAN HET MENU IN HET RESTAURANT OF DE DRANKENKAART IN BARS EN RESTAURANTS VOORAF WORDEN INGEKEKEN?

Voor een contactloze ervaring krijgen de gasten toegang tot de menu's van het restaurant en de bar vanaf hun persoonlijke mobiel toestel door een QR-code te scannen terwijl ze aan boord zijn. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om de MSC for Me app gratis te downloaden zodat u alle restaurants, bars en lounges aan boord kan bekijken. Dit zorgt voor een naadloze ervaring aan boord, onder ander voor het maken van restaurantreserveringen.

ENTERTAINMENT & DIENSTEN

- KUNNEN DE GASTEN NOG STEEDS GENIETEN VAN DE THEATERVOORSTELLINGEN EN ANDERE ACTIVITEITEN?

Gasten zijn verplicht om een gezichtsmasker te dragen als ze in het theater zijn. Gasten zullen genieten van ons bekroonde entertainment aan boord, maar met een paar wijzigingen:

- We verminderen de capaciteit van het theater om lege zitplaatsen tussen de gasten mogelijk te maken.

- Het entertainmentprogramma zal worden uitgebreid, zodat alle gasten kunnen genieten van onze bekroonde shows.

- Shows en activiteiten moeten vooraf worden gereserveerd om het aantal deelnemers te beheren.

- Gasten zijn verplicht een mondmasker te dragen als ze in het theater zijn tre

- ZAL DE KIDS CLUB OPEN ZIJN EN WAT VOOR SOORT KINDERACTIVITEITEN ZULLEN BESCHIKBAAR ZIJN?

Onze Kids Club en familie-activiteiten zullen kinderen en ouders verwelkomen in een gezonde en veilige omgeving voor een leuke en plezierige ervaring.

Nieuwe maatregelen zijn onder andere een kleinere capaciteit, een gestroomlijnd registratieproces, contactloze temperatuurcontrole en handdesinfectiemiddel bij binnenkomst. We voegen nieuwe spannende activiteiten en familiespelletjes toe die tot een dag van tevoren kunnen worden geboekt. Speelgoed en water worden verstrekt door ons personeel, terwijl we persoonlijke bezittingen buiten houden als extra veiligheidsmaatregel.

 

Diensten aan boord zijn onderhevig aan veranderingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in het kader van de COVID-19 situatie. Let op: MSC Babycare (speciaal voor baby's en peuters tot 3 jaar oud) zal tijdelijk niet beschikbaar zijn aan boord van onze schepen.

- ZIJN DE SPA- EN FITNESS-DIENSTEN NOG BESCHIKBAAR VOOR DE GASTEN?

Alle faciliteiten en diensten van MSC Aurea Spa en Fitness zullen beschikbaar zijn* met verbeterde gezondheids- en sanitaire maatregelen, langere openingstijden en verminderde capaciteit in de openbare ruimtes.  Diensten aan boord zijn onderhevig aan veranderingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in het kader van de COVID-19 situatie.

Voor hun gezondheid en comfort zullen de gasten vooraf spabehandelingen, fitnesssessies en bezoeken aan de thermen telefonisch moeten reserveren. 

Fitnessapparaten en -apparatuur, spa's en behandelingsruimten zullen na elk gebruik grondig worden gereinigd en elke nacht worden gedesinfecteerd. 

Al het kuuroordpersoneel is getraind op strenge gezondheids- en hygiënemaatregelen en draagt de juiste beschermingsmiddelen.     

Boek nu uw Spa-pakketten!   

*Afhankelijk van de scheepsklasse, zullen de volgende faciliteiten tot nader order gesloten zijn: stoomkamers, warmtebaden, whirlpools, ijs- en sneeuwkamer. Sauna's, Salt Relax Room, Harmonic Relax Rooms, Experience Showers, Heated Loungers blijven open voor onze gasten.
 
 
 
 

- ZULLEN DE GASTEN GEBRUIK KUNNEN MAKEN VAN HET CASINO?

Het casino blijft volledig functioneel in het kader van het nieuwe protocol, met extra sanitaire voorzieningen en maatregelen om verantwoord sociaal afstand te houden, waaronder het regelmatig ontsmetten van chips, het regelmatig vervangen van speelkaarten en een verminderd aantal plaatsen aan de speeltafels.

- ZULLEN ER BEPERKINGEN ZIJN OM SOMMIGE HAVENS TE BEZOEKEN?

Als u tijdens uw cruise aan land wilt gaan, kan dit enkel door deel te nemen aan één van onze MSC excursies. Zo bent u er zeker van dat u aan land dezelfde hoge gezondheids- en veiligheidsnormen hanteert als aan boord.