REISVEREISTEN VOOR dubai, abu dhabi & qatar cruises

WAT U MOET WETEN

VOOR UW CRUISE

Het is de verantwoordelijkheid van elke gast om de reisvereisten te controleren vóór het vertrek van de cruise. MSC Cruises heeft samengewerkt met de autoriteiten in alle regio's en landen waarin de schepen opereren om ervoor te zorgen dat het protocol voldoet aan de vereiste gezondheids- en veiligheidsmaatregelen en deze overtreft. Onderstaande gegevens zijn onder voorbehoud.

COVID 19: INSCHEPINGSVEREISTEN

Voordat u uw cruise boekt, controleert u HIER of u mag inschepen volgens het land waar u woont. Als gevolg van de Covid-19 pandemie kunnen er internationale reisbeperkingen zijn, afhankelijk van uw cruisebestemming en het land waar u woont.    

De onderstaande vereisten zijn geldig voor de huidige en volgende afvaarten (gezondheids- en veiligheidsmaatregelen zijn onderhevig aan verandering en zullen worden aangepast naargelang de pandemie evolueert).

Alvorens aan boord toegelaten te worden moeten alle gasten aan volgende eisen voldoen:

  • Alle gasten (vanaf 2 jaar en ouder), inclusief lokale bewoners en gasten die voorafgaand aan de cruise in de V.A.E. verblijven, moeten de negatieve testresultaten van een RT-PCR test kunnen tonen die binnen 72 uur voor het vertrek van het schip is afgenomen. Gasten moeten het geldige negatieve testcertificaat meenemen naar de terminal. Als u op zaterdag om 15.00 uur aan boord gaat van uw cruise, moet u uw COVID-19 test laten afnemen vanaf woensdag 15.00 uur.
  • Alle gasten (vanaf 12 jaar en ouder) moeten volledig gevaccineerd zijn. Gasten worden als volledig gevaccineerd beschouwd als ze meer dan 14 dagen voor het begin van de cruise de volledige set vaccinaties hebben gekregen met een goedgekeurd Covid-19-vaccin, waaronder Pfizer, Moderna, AstraZeneca, Johnson & Johnson; Sinopharm, Sputnik V, Covishield , Sinovac, Covaxin. Een "mix-and-match" combinatie van de bovenstaande lijst van vaccins wordt geaccepteerd. Alle gasten die aan boord gaan van een cruise moeten, ongeacht hun nationaliteit, een vaccinatiebewijs kunnen overleggen waaruit blijkt dat de volledige vaccinatie binnen de laatste 9 maanden heeft plaatsgevonden (12 maanden voor gasten die een boosterdosis bij Pfizer, Moderna of Astrazeneca hebben gekregen). Het vaccinatiebewijs moet geldig zijn voor de duur van de hele cruise. Vanaf 1 maart 2022: alle gasten die meer dan 9 maanden voor de cruise een 2e vaccinatie of booster hebben ontvangen (dus met een verlopen vaccinatie geldigheid), maar binnen 9 maanden hersteld zijn van COVID-19, zullen worden toegelaten om in te schepen. Gasten moeten een officieel en verifieerbaar laboratoriumtestresultaat voorleggen als bewijs van de vroegere infectie.
  • Passagiers die in Doha (Qatar) inschepen, moeten voor de vlucht naar Doha een certificaat voorleggen van de negatieve resultaten van een RT-PCR-test die binnen 48 uur voor vertrek is afgenomen. Gasten moeten het geldige negatieve testcertificaat meenemen naar de terminal.


Let op: Gasten die hersteld zijn van Covid-19 en slechts één vaccinatie hebben ontvangen, worden niet als volledig gevaccineerd beschouwd. Sputnik/Sinopharm/Sinovac/Covaxin zijn voorwaardelijk goedgekeurde vaccins in Qatar en worden geacht geldig te zijn binnen 6 maanden na de tweede dosis of booster. Het vaccinatiebewijs moet geldig zijn voor de duur van de gehele cruise. Gasten met twee injecties van een voorwaardelijk goedgekeurd vaccin moeten bij aankomst in Qatar een serologische antilichaamstest met een positieve uitslag binnen 30 dagen na aankomst in Qatar bij zich hebben; zonder de antilichaamstest mogen ze niet inschepen of aan land gaan. Mensen die twee doses van een voorwaardelijk goedgekeurd vaccin hebben ontvangen, gevolgd door één dosis Pfizer of Moderna vaccin en 14 dagen na de laatste dosis worden beschouwd als volledig immuun (en is daarom niet nodig om de Serelogy Antibody te laten zien). Een zelf-antigeentest wordt niet geaccepteerd voor inscheping.

 

Voor gasten die aankomen in Qatar: vanaf 1 maart 2022 moeten volledig gevaccineerde gasten uit landen die op de rode lijst staan verplicht binnen 24 uur na aankomst een Rapid Antigen Test ondergaan. Voor meer informatie, klik hier.  

 

Het originele certificaat met de testresultaten en het vaccinatiebewijs moeten aan de terminal worden overgelegd (op papier of elektronisch) en moeten in het Engels zijn opgesteld. Het COVID-19-testcertificaat moet de volgende gegevens bevatten: de persoonsgegevens van de passagier (verifieerbaar met andere reisdocumenten), de datum van de test, de identificatie-/contactgegevens van het centrum dat de analyse heeft uitgevoerd, de gebruikte techniek en het negatieve testresultaat.

ANDERE REISVEREISTEN

Voordat u uw cruise boekt, controleert u HIER of u mag inschepen volgens het land waar u woont. Als gevolg van de Covid-19 pandemie kunnen er internationale reisbeperkingen zijn, afhankelijk van uw cruisebestemming en het land waar u woont.  

 

Het dragen van mondkapjes wordt ten zeerste aanbevolen. In bepaalde situaties kan deze aanbeveling het gevolg zijn van een verplichte vereiste in overeenstemming met de toepasselijke gezondheidsvoorschriften van een bezocht land of haven. Wanneer u aan land bent, moet u zich ook houden aan alle plaatselijke voorschriften betreffende het gebruik van mondkapjes. Deze protocollen zijn onderhevig aan verandering.

 

Paspoorten van gasten moeten op het moment van reizen nog minimaal 6 maanden geldig zijn

VOOR GASTEN DIE IN ABU DHABI AAN BOORD GAAN: Vanaf 30 december moeten gevaccineerden die Abu Dhabi vanuit andere emiraten binnenkomen, hun groene status op de Al Hosn-app laten zien.: https://alhosnapp.ae/en/home/

Een COVID-19-test is verplicht om per vliegtuig de V.A.E. binnen te komen.

QATAR: Inwoners van de Samenwerkingsraad van de Arabische Golfstaten (GCC) en de Europese Unie (EU) hoeven zich niet langer online op de Ehteraz website te registreren voordat zij het land binnenkomen of naar Qatar vliegen. Het is echter verplicht voor alle gasten om de Ehteraz app te downloaden op hun mobiele telefoon. De Ehteraz-app wordt geactiveerd via mobiele data wanneer de gasten in Qatar landen.

 

Alle niet GCC en EU gasten aan land moeten zich registreren op de website van Ehteraz. Gasten zullen een bevestiging per e-mail ontvangen die bij aankomst door de havenautoriteiten zal worden gecontroleerd. Gasten moeten een kopie van hun paspoort en een kopie van hun vaccinatie uploaden (als ze gevaccineerd zijn met de voorwaardelijk goedgekeurde vaccins, moeten ze het resultaat van de Serologoy Antibody-test uploaden). Registratie kan 72 uur voor aankomst worden gedaan. Gasten kunnen alleen aan wal gaan in Qatar als ze deelnemen aan een georganiseerde MSC Shore Excursion.

Het downloaden van de Ehteraz applicatie op hun mobiele telefoon is verplicht. Het zal worden geactiveerd via mobiele data wanneer de gasten landen in Qatar.

 

Voor gasten die aankomen in Qatar: vanaf 1 maart 2022 moeten volledig gevaccineerde gasten uit landen die op de rode lijst staan verplicht binnen 24 uur na aankomst een Rapid Antigen Test ondergaan.. Voor meer informatie klik hier

 

Voor routes die Qatar aandoen, is het alleen mogelijk aan land te gaan met een door MSC georganiseerde excursie (om aan land te gaan moeten gasten een vaccinatiecertificaat + cruisekaart kunnen tonen).

 

Gasten die van boord gaan in Qatar moeten de Ehteraz app downloaden. De app kan op elk moment worden gedownload, maar kan pas worden geactiveerd wanneer de gasten in Doha aankomen. Gasten die meteen naar de luchthaven gaan na het ontschepen van het schip moeten de negatieve reslutaten van een PCR-test (afgenomen binnen de 48 uur voor aankomst in Qatar) of antigeentest (afgenomen binnen de 24 uur voor aankomst in Qatar) voorleggen voor alle vluchtbestemmingen die dat vereisen. Voor gasten met een verblijf na de cruise in DOHA wordt alleen een PCR-test, die afgenomen werd binnen de 48 uur voor aankomst, aanvaard.

 

Een COVID-19-test of Passenger Locator Form (PLF) kan nog steeds nodig zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren. Voor meer informatie wordt aanbevolen om de officiële kanalen van de bevoegde autoriteiten van uw land te raadplegen.  

Aangezien u tijdens een cruise kunt worden blootgesteld aan specifieke COVID-19 risico's die gewoonlijk niet door bestaande verzekeringspolissen worden gedekt, wordt - om uw gemoedsrust te garanderen - voor alle nieuwe reserveringen vanaf 1 juli 2022 ten zeerste aanbevolen dat alle gasten een verzekeringspolis hebben die hen specifiek dekt tegen COVID-19 gerelateerde risico's, zoals annulering, onderbreking, repatriëring, quarantaine, medische hulp en gerelateerde kosten, evenals ziekenhuisopname. Indien u geen verzekering hebt, gelieve er dan rekening mee te houden dat u blootgesteld kunt worden aan bijkomende kosten die niet door de Rederij kunnen worden gedekt.

De verzekering moet u en uw gezin dekken, vanaf het moment dat de boeking wordt bevestigd tot het einde van de cruise, uw Fly & Cruise pakket of uw Stay & Cruise pakket.

Om u volledig tegen bovenstaande risico's te beschermen, biedt MSC een COVID Protection Plan - een verzekering die speciaal voor deze COVID-19 risico's is ontworpen - dat tijdens het boeken aan de cruise kan worden toegevoegd. Het Covid Protection Plan is van toepassing op alle afvaarten die in de verkoop zijn. Voordat u de reservering definitief maakt, is het mogelijk om het MSC COVID-19 Protection Plan aan de cruise toe te voegen voor de prijs van €29 per persoon.

U kunt ook reizen met een andere verzekering die de bovengenoemde risico's dekt.

WAT U MOET WETEN OVER INSCHEPING

GEZONDHEIDSSCREENINGS & CHECKLIST VOOR INSCHEPEN

Volgens onze strikte gezondheids- en veiligheidsmaatregelen moeten alle gasten, zowel gevaccineerd als niet-gevaccineerd (minder dan 12 jaar) een aantal gezondheids- en COVID 19-screenings ondergaan, inclusief een gezondheidsvragenlijst en een contactloze temperatuurcontrole, voordat ze aan boord gaan.

 

Voor een naadloos inschepingsproces dient u onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen in onze terminals door te nemen en het volgende mee te nemen :

  • Een geprint exemplaar van het inschepingsformulier (beschikbaar in uw cruiseticket)
  • Een geprint exemplaar van de verplichte gezondheidsvragenlijst, naar behoren ingevuld en ondertekend binnen 6 uur voorafgaand aan de inscheping (beschikbaar in uw cruiseticket)
  • Uit het originele COVID 19-test- en vaccinatiebewijs (op papier of in elektronisch formaat) moet blijken dat de volledige vaccinatie in de afgelopen 9 maanden heeft plaatsgevonden (12 maanden voor gasten die een boosterdosis bij Pfizer, Moderna of Astrazeneca hebben gekregen).
  • Een geldig identiteitsbewijs

Inscheping wordt geweigerd in het geval van:

  • Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F, hoesten, kortademigheid, koude rillingen, spier- / lichaamspijnen, vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn en verlies van smaak / geur in de laatste 14 dagen
  • Mogelijke blootstelling aan een vermoedelijk of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand inscheping
  • Tijdelijke reisbeperkingen op basis van lokale omstandigheden. Bepaalde landen kunnen bijvoorbeeld visa weigeren of de toegang verbieden op basis van reisgeschiedenis of nationaliteit.

WAT U MOET WETEN OVER AAN WAL GAAN
& UW TERUGREIS NAAR HUIS

AAN WAL GAAN & TERUG NAAR HUIS REIZEN

Een COVID-19-test of Passenger Locator Form (PLF) kan nog steeds nodig zijn voor nationale of internationale mobiliteitsvereisten: het is de verantwoordelijkheid van elke gast om deze vereiste voor vertrek te verifiëren. Voor meer informatie wordt aanbevolen om de officiële kanalen van de bevoegde autoriteiten van uw land te raadplegen.

Gasten geheel zelfstandig aan wal kunnen gaan volgens de lokale vereisten die voortdurend worden gecontroleerd en onderhevig zijn aan verandering. Gasten die reizen met ongevaccineerde kinderen kunnen ook zonder begeleiding aan wal gaan. Voor de beste ervaring aan wal raden we alle gasten aan om de bestemmingen te verkennen met het comfort, gemak en de veiligheid van een MSC Cruises excursie, te boeken vóór de cruise of aan boord. Meer informatie vindt u in de FAQ sectie.


Gasten op doorreis in Dubai die in Doha aan boord zijn gegaan, moeten bij aankomst in Dubai een lokale VAE PCR-test ondergaan. U hoeft niet te wachten op de resultaten voordat u op excursie gaat.

 

Voor routes naar Qatar:


Voor routes die Qatar aandoen, is het alleen mogelijk aan land te gaan met een door MSC georganiseerde excursie (om aan land te gaan moeten gasten een vaccinatiecertificaat + cruisekaart kunnen tonen).

 

Gasten die in Qatar van boord gaan (verblijven in Qatar of direct naar de luchthaven gaan) moeten de Ehteraz app downloaden. De aanvraag kan op elk moment worden gedownload, maar kan pas worden geactiveerd als de gasten in Doha zijn aangekomen (zie onderstaande instructies voor het downloaden en activeren van de aanvraag, het registreren bij het Ehteraz-portaal via  en het uploaden van de officiële documenten die nodig zijn om de pre-goedkeuringsbrief* van het portaal per e-mail te ontvangen).
*Zij zullen deze brief per e-mail kunnen ontvangen terwijl zij in Abu Dhabi of Sir Bani Yas zijn, waar GRATIS WiFi beschikbaar is.

  • Indien gasten geen pre-approval brief hebben ontvangen, hebben zij hun: Vaccinatie certificaat, kopie van paspoort, Cruise Card, ALLEEN voor gevaccineerde gasten met voorwaardelijke goedkeuring nodig.
  • Gasten die meteen naar de luchthaven gaan na het ontschepen van het schip moeten de negatieve reslutaten van een PCR-test (afgenomen binnen de 48 uur voor aankomst in Qatar) of antigeentest (afgenomen binnen de 24 uur voor aankomst in Qatar) voorleggen voor alle vluchtbestemmingen die dat vereisen. Voor gasten met een verblijf na de cruise in DOHA wordt alleen een PCR-test, die afgenomen werd binnen de 48 uur voor aankomst, aanvaard.

Belangrijke informatie met betrekking tot de app Ehteraz (Qatar):
- De app is alleen nodig voor gasten die ontschepen in Doha (Qatar).
- Gasten kunnen vooraf downloaden en registreren, maar de app kan alleen eenmaal in Qatar worden geactiveerd door het verkrijgen van Wi-Fi verbinding van en IP-adres in Qatar of bij het aanzetten van de data roaming. Als de internationale simkaart niet werkt, kunnen gasten een lokale simkaart kopen die verkrijgbaar is bij de terminal tegen een kostprijs van $24 om de Ehteraz app te activeren.

 

Het is de verantwoordelijkheid van elke gast om ervoor te zorgen dat zij voldoen aan alle lokale regelgeving met betrekking tot COVID-19 testen wanneer zij terugkeren naar hun eindbestemming na de cruise.