boek en vaar met een gerust hart
Het toonaangevende protocol van MSC stelt de veilgheid van gasten en bemanning vooropMSC Cruises biedt een veilige en stressvrije vakantie voor u en uw dierbaren dankzij onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.
MSC Cruises gezondheids- en veiligheidsmaatregelen zijn onderhevig aan verandering en zullen worden aangepast naargelang de pandemie evolueert.
-
ALLE GASTEN EN BEMANNING
ZIJN GEVACCINEERD EN GETEST -
FLEXIBELE
BOEKINGSWIJZIGINGEN -
GEMOEDSRUST VOOR,
TIJDENS EN NA DE CRUISE -
EEN VOLLEDIGE ERVARING
Reisvoorwaarden per land van verblijf en cruisebestemming
Gelieve, voordat u uw cruis boekt, HIER te controleren of u mag inschepen volgens het land van verblijf. Als gevolg van de Covid-19 pandemie kunnen er internationale reisbeperkingen zijn, afhankelijk van uw cruisebestemming en uw land waar u woont.HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID WAARBORGEN
VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE
ERVARING AAN BOORD
We doen er alles aan om het unieke karakter van de ervaring aan boord te behouden en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat uw gezondheid en veiligheid worden gewaarborgd. U zult blijven genieten van unieke ervaringen, waaronder bekroonde shows, dineren, excursies, gezinsactiviteiten, boetiekjes, schoonheids- en fitnessdiensten, boeiende evenementen en nog veel meer. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie
VEELGESTELDE VRAGEN
We hebben een lijst met veelgestelde vragen (FAQ) opgesteld om snel antwoord te krijgen op de meest voorkomende vragen
REISVEREISTEN / RESTRICTIES
- Zijn er reisbeperkingen met het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidsstatus of leeftijd?
- Zijn er reisbeperkingen of reisvereisten voor het huidige cruiseprogramma?
De reisvereisten kunnen verschillen afhankelijk van uw cruisebestemming. Selecteer hieronder uw bestemming:
- Wat is het MSC Covid-19 Protection Plan?
Vanwege de COVID-19 pandemie waar de wereld nog steeds mee wordt geconfronteerd, biedt MSC een Covid-19 beschermingsplan -een verzekeringspolis specifiek voor deze COVID-19 risico's en dit kan worden toegevoegd aan de cruise tijdens het maken van de boeking
Het MSC Covid-19 beschermingsplan is van toepassing op alle afvaarten vanaf het winterseizoen 2021-2022. Gasten zullen worden gevraagd om een bewijs van hun verzekeringspolis te overleggen en dit moet de details van de verzekeraar bevatten, de verzekerde bedragen en alle details van de COVID-19 dekking zoals annulering, onderbreking, repatriëringkosten, quarantaine, medische hulp en kosten, en ziekenhuisopname Vanaf nu is het mogelijk om, voordat u uw reservering afrondt, het MSC Covid-19 beschermingsplan aan de cruise toe te voegen voor de prijs van 25€ per persoon voor korteafstandsbestemmingen (Middellandse Zee en Noord-Europa cruises), 29 € voor langeafstandsbestemmingen (Caraïben, Emiraten, Caraïben, Dubai, Abu Dhabi & Qatar, Rode Zee en Saoedi-Arabië , Zuid-Amerika, en MSC Grand Voyages cruises) en 45€ voor World Cruise
U kunt ook andere verzekeringen naar keuze afsluiten, op voorwaarde dat de bovengenoemde risico's gedekt zijn.
Bewijs van verzekeringspolis (bijv. certificaat, polisblad, polisoverzicht) in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans - met duidelijke vermelding van COVID-19 dekking - moet bij inscheping worden overlegd. Indien u dit niet doet, zal u de toegang tot het schip worden geweigerd.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons call center of met uw reisagent.
- Wat moet ik doen als ik niet voldoe aan de eisen van het MSC-protocol voor gezondheid en veiligheid?
Gasten die rechtstreeks bij MSC hebben geboekt kunnen gebruik maken van ons formulier. Gasten die via een reisbureau hebben geboekt worden vriendelijk verzocht zich tot hun reisagent te wenden.
IN/ONTSCHEPING
- Wat gebeurt er als inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd?
- Welke veiligheidsprotocollen zijn geïmplementeerd bij transfers en shuttle services?
We hebben onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelenook uitgebreid naar alle MSC-transfers, waaronder:
• Reiniging en ontsmetting van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten
• Beschikbaarheid van handdesinfectiestations en desinfectiematten voor schoenen
• Geschikte Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) voor alle chauffeurs
• Verminderd aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om Social Distancing te garanderen
- Hoe ontsmet en reinigt u de Kajuiten?
- Hoe vaak reinigt u openbare ruimtes?
- Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise?
- Hoe vindt het inchecken plaats?
MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD
- Wat gebeurt er als er een vermoedelijk geval van COVID-19 aan boord is?
Door de vereiste Covid-19 Protection verzekering zullen alle gasten volledig worden beschermd.
- Heeft u met bepaalde havens afgesproken dat zij uw schepen zullen verwelkomen met positieve gevallen aan boord voor medische hulp aan wal?
- Heeft u gecertificeerde COVID-19-tests aan boord van uw schepen?
- Hoe wordt de gezondheid van iedereen aan boord gecontroleerd?
Voor alle afvaarten in de komende maanden moeten mogelijk alle gasten tijdens de cruise een extra swab test ondergaan tijdens de cruise terwijl ze aan boord zijn, bovenop de bestaande COVID-19-tests voorafgaand inscheping. De test is indien nodig verplicht.
SOCIAL DISTANCING
- Zullen er regels voor Social Distancing worden toegepast aan boord?
ETEN & DRINKEN
- Hoe verandert de Diner- ervaring?
- Is het zelfbedieningsbuffet beschikbaar?
- Zijn er wijzigingen in de bars en lounges?
- Hoe kan ik mijn drankjes of restaurants aan boord vooraf reserveren?
- Hoe kan ik het restaurant- en drankenmenu krijgen bij bars en restaurants?
ENTERTAINMENT & DIENSTEN
- Kunnen gasten nog genieten van theatershows en andere activiteiten?
- Is de Kids Club open en wat voor soort activiteiten voor kinderen zijn beschikbaar?
Services aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19-situatie. Houd er rekening mee dat MSC Babycare (voor baby's en peuters jonger dan 3 jaar) tijdelijk niet beschikbaar is aan boord van onze schepen.
- Heeft u nog steeds spa- en fitnessdiensten beschikbaar voor gasten?
- Kunnen gasten gebruik maken van het casino?
EXCURSIES
- Zijn er beperkingen om sommige havens te bezoeken?
Gasten geheel zelfstandig aan wal kunnen gaan volgens de lokale vereisten die voortdurend worden gecontroleerd en onderhevig zijn aan verandering. Gasten die reizen met ongevaccineerde kinderen kunnen ook zonder begeleiding aan wal gaan (vanaf 1 april 2022). Voor de beste ervaring aan wal raden we alle gasten aan om de bestemmingen te verkennen met het comfort, gemak en de veiligheid van een MSC Cruises excursie, te boeken vóór de cruise of aan boord.
Digitale Covid Certificaat/Green Pass voorschriften
MSC Cruises biedt een grote verscheidenheid aan excursies aan wal. Sommige excursies zijn alleen beschikbaar voor gasten die in het bezit zijn van het EU Digital Covid-certificaat/groene pas of, van extra Schengen-landen Reizigers, het equivalente COVID-certificaat, terwijl andere excursies openstaan voor degenen die niet bezitten, voor beide gevallen garanderen wij de hoogste gezondheid en veiligheid normen. Meer informatie over de excursies vindt u hier. Houd er rekening mee dat gasten die in het bezit zijn van het digitale EU-COVID-certificaat/groene pas of het equivalente COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen reizigers), die reizen met kinderen vanaf 12 jaar en ouder die niet in het bezit zijn van een digitaal EU-COVID-certificaat/groene kaart of het gelijkwaardige COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen Reizigers), worden beschouwd als gasten die niet in het bezit zijn van het EU Digital COVID-certificaat/Groene pas of het gelijkwaardige COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen Reizigers), voor excursies doeleinden: kinderen worden gevraagd om de gratis COVID test aan boord te doen om deel te nemen aan de excursie (of de geboekte excursie moet worden gewijzigd voor een andere excursie waarvoor de groene pas niet nodig is).
Het EU Digital COVID-certificaat / groene pas is een digitaal certificaat met een QR-code die is uitgegeven door landen in Europa om het volgende aan te tonen:
• De persoon is volledig ingeënt tegen COVID-19, minimaal 14 dagen van tevoren, met een vaccin dat is erkend door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA)
• De persoon is in de afgelopen zes maanden hersteld van COVID-19
• Iemand die een negatief testresultaat heeft voor een moleculaire of antigeentest die in de afgelopen 48 uur is uitgevoerd
De kopie van het EU Digital COVID-certificaat / groene pas (digitaal of op papier) of voor reizigers uit extra Schengenlanden een soortgelijke COVID certificaat en een persoonlijk identiteitsbewijs of paspoort, moeten tijdens de excursie worden getoond bij alle vereiste ingangscontroles. Dit is een verordening van de lokale autoriteiten en MSC Cruises is niet verantwoordelijk als de toegang wordt geweigerd op een van de locaties op de geselecteerde excursie.
Elke aanloophaven biedt ook een verscheidenheid aan excursies waarvoor het EU Digital COVID-certificaat / groene pas of een soortgelijke COVID certificaat (voor reizigers uit extra Schengenlanden) niet vereist is. Gasten die niet in het bezit zijn van een geldig certificaat, kunnen de excursie wijzigen, maar de beschikbaarheid is beperkt voor sommige excursies. Als alternatief kunnen gasten tijdens de cruise contact opnemen met het MSC Excursions team aan boord: er kan een gratis test worden geregeld.
BLUE RIBBON COVID EXPERT GROUP
Het gezondheids- en veiligheidsprotocol van MSC Cruises is ontwikkeld in samenwerking met de Blue Ribbon Covid Expert Group,bestaande uit hooggekwalificeerde en internationaal gerespecteerde experts op het gebied van gezondheid en veiligheid