Cruise with Confidence | MSC Cruises Play

boek en vaar met een gerust hart

Het toonaangevende protocol van MSC stelt de veilgheid van gasten en bemanning voorop

MSC Cruises biedt een veilige en stressvrije vakantie voor u en uw dierbaren dankzij onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen.

 

MSC Cruises gezondheids- en veiligheidsmaatregelen zijn onderhevig aan verandering en zullen worden aangepast naargelang de pandemie evolueert.

Reisvoorwaarden per land van verblijf en cruisebestemming

Gelieve, voordat u uw cruis boekt, HIER te controleren of u mag inschepen volgens het land van verblijf. Als gevolg van de Covid-19 pandemie kunnen er internationale reisbeperkingen zijn, afhankelijk van uw cruisebestemming en uw land waar u woont.

HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID WAARBORGEN
VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE

ERVARING AAN BOORD

We doen er alles aan om het unieke karakter van de ervaring aan boord te behouden en tegelijkertijd ervoor te zorgen dat uw gezondheid en veiligheid worden gewaarborgd. U zult blijven genieten van unieke ervaringen, waaronder bekroonde shows, dineren, excursies, gezinsactiviteiten, boetiekjes, schoonheids- en fitnessdiensten, boeiende evenementen en nog veel meer. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie

VEELGESTELDE VRAGEN

We hebben een lijst met veelgestelde vragen (FAQ) opgesteld om snel antwoord te krijgen op de meest voorkomende vragen

REISVEREISTEN / RESTRICTIES

- Zijn er reisbeperkingen met het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidsstatus of leeftijd?

Naast de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen en reisvereisten die op deze pagina worden beschreven, is het huidige advies van de Wereldgezondheidsorganisatie, EU Healthy Gateways en andere autoriteiten dat COVID-19 vaak ernstiger is bij mensen die ouder zijn of gezondheidsproblemen hebben zoals long- of hartaandoeningen, diabetes of aandoeningen die hun immuunsysteem aantasten. Oudere gasten met dergelijke aandoeningen wordt geadviseerd om voor hun reis een arts of hun lokale gezondheidsautoriteiten te raadplegen om te beoordelen of ze op dit moment moeten reizen. Volgens het EU Healthy Gateways-advies wordt iedereen ouder dan 65 jaar beschouwd als onderdeel van een groep met een hoger risico.

- Zijn er reisbeperkingen of reisvereisten voor het huidige cruiseprogramma?

Voordat u uw cruise boekt, controleert u HIER of u mag inschepen volgens het land waar u woont. Als gevolg van de Covid-19 pandemie kunnen er internationale reisbeperkingen zijn, afhankelijk van uw cruisebestemming en het land waar u woont.

De reisvereisten kunnen verschillen afhankelijk van uw cruisebestemming. Selecteer hieronder uw bestemming:
 

- Wat is het MSC Covid-19 Protection Plan?

Tijdens een cruise kunt u worden blootgesteld aan specifieke risico's in verband met COVID-19 die normaal gesproken niet door bestaande verzekeringspolissen worden gedekt. Om uw gemoedsrust te garanderen, is het voor alle gasten verplicht een verzekeringspolis af te sluiten die hen specifiek dekt tegen de risico's van COVID-19, zoals annulering, onderbreking, repatriëringkosten, quarantaine, medische bijstand en aanverwante kosten, en ziekenhuisopname. Deze verzekering moet u dekken vanaf het moment dat uw boeking is bevestigd tot het einde van uw cruise of Fly&Cruise-pakket.

Vanwege de COVID-19 pandemie waar de wereld nog steeds mee wordt geconfronteerd, biedt MSC een Covid-19 beschermingsplan -een verzekeringspolis specifiek voor deze COVID-19 risico's en dit kan worden toegevoegd aan de cruise tijdens het maken van de boeking

Het MSC Covid-19 beschermingsplan is van toepassing op alle afvaarten vanaf het winterseizoen 2021-2022. Gasten zullen worden gevraagd om een bewijs van hun verzekeringspolis te overleggen en dit moet de details van de verzekeraar bevatten, de verzekerde bedragen en alle details van de COVID-19 dekking zoals annulering, onderbreking, repatriëringkosten, quarantaine, medische hulp en kosten, en ziekenhuisopname Vanaf nu is het mogelijk om, voordat u uw reservering afrondt, het MSC Covid-19 beschermingsplan aan de cruise toe te voegen voor de prijs van 25€ per persoon voor korteafstandsbestemmingen (Middellandse Zee en Noord-Europa cruises), 29 € voor langeafstandsbestemmingen (Caraïben, Emiraten, Caraïben, Dubai, Abu Dhabi & Qatar, Rode Zee en Saoedi-Arabië , Zuid-Amerika, en MSC Grand Voyages cruises) en 45€ voor World Cruise

U kunt ook andere verzekeringen naar keuze afsluiten, op voorwaarde dat de bovengenoemde risico's gedekt zijn.

Bewijs van verzekeringspolis (bijv. certificaat, polisblad, polisoverzicht) in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans - met duidelijke vermelding van COVID-19 dekking - moet bij inscheping worden overlegd. Indien u dit niet doet, zal u de toegang tot het schip worden geweigerd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons call center of met uw reisagent.

- Wat moet ik doen als ik niet voldoe aan de eisen van het MSC-protocol voor gezondheid en veiligheid?

Geboekte gasten die niet voldoen aan een van de eisen van het MSC Health and Safety Protocol (bijvoorbeeld ontbrekende vaccinatie) en daarom niet aan boord kunnen, worden verzocht om uiterlijk 15 dagen voor het geplande vertrek van hun cruise MSC Cruises schriftelijk hun voucher aan te vragen of hun cruise te verzetten volgens het MSC Flexibel Cruise Programma.

Gasten die rechtstreeks bij MSC hebben geboekt kunnen gebruik maken van ons formulier. Gasten die via een reisbureau hebben geboekt worden vriendelijk verzocht zich tot hun reisagent te wenden. 

IN/ONTSCHEPING

- Wat gebeurt er als inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd? 

Als een gast ziektesymptomen vertoont, zoals een temperatuur hoger dan 37,5 ° C / 99,5 ° F of als er bezorgdheid is n.a.v. de gezondheidsvragenlijst, zullen we een secundaire screening uitvoeren, inclusief een diepte-interview, een tweede temperatuurmeting, een medisch onderzoek en , indien nodig, een laboratoriumonderzoek.

Wanneer een gast dan niet geschikt wordt geacht om te reizen, worden ze geassisteerd in hun volgende stappen voor terugkeer naar huis of worden ze mogelijk behandeld in een lokale medische faciliteit om maximale ondersteuning en zorg te garanderen. Door de vereiste Covid-19 Protection verzekering zullen alle gasten volledig worden beschermd.

- Welke veiligheidsprotocollen zijn geïmplementeerd bij transfers en shuttle services? 

We hebben onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelenook uitgebreid naar alle MSC-transfers, waaronder: 

Reiniging en ontsmetting van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten

Beschikbaarheid van handdesinfectiestations en desinfectiematten voor schoenen

Geschikte Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM) voor alle chauffeurs

Verminderd aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om Social Distancing te garanderen


- Hoe ontsmet en reinigt u de Kajuiten? 

Volgens onze verbeterde reinigings- en ontsmettingsprotocollen wordt elke kajuit dagelijks grondig gereinigd, met speciale aandacht voor vaak aangeraakte gebieden, zoals deurgrepen, aan / uit-schakelaars, bedieningspanelen, afstandsbedieningen, bureaus en badkameroppervlakken.
Elke kajuit wordt aan het einde van elke cruise grondig schoongemaakt voordat de volgende gasten arriveren voor hun vakantie. 

- Hoe vaak reinigt u openbare ruimtes? 

Alle openbare ruimtes en openbare toiletten worden elke nacht grondig gereinigd en besproeid met ontsmettingsmiddel, en worden de hele dag door regelmatig ontsmet. Zo worden openbare toiletten elke 20 minuten schoongemaakt en draagt al het schoonmaakpersoneel Persoonlijke Beschermingsmiddelen (PBM). 

- Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise? 

Om ervoor te zorgen dat alle gasten veilig en efficiënt van boord gaan, bieden we gedetailleerde, stapsgewijze informatie, toegewezen tijdsvakken en een gratis mondkapje voor hun reis naar huis.
Alle bagage wordt voor vertrek gereinigd en het personeel dat de juiste beschermende uitrusting draagt, wijst de gasten erop dat er geen opstoppingen op het gangpad kunnen ontstaan. 
Het inschepen voor de volgende afvaart begint pas als alle gasten van boord zijn gegaan, om overlapping van ruimtes te voorkomen.

- Hoe vindt het inchecken plaats?

Voorafgaand aan de cruise is het verzamelen van contactgegevens voor elke gast verplicht in geval van belangrijke updates. Door het web check-in te voltooien kunnen gasten cruisetickets, reisdocumentatie en verplichte gezondheidsvragenlijsten ontvangen. Op de inschepingsdag dienen de gasten op het cruiseticket aangegeven tijdstip aan te komen om een verantwoorde sociale afstand te vergemakkelijken, met reisdocumenten, vaccinatiebewijs (moet geldig zijn voor de gehele duur van de cruise), negatieve COVID-testcertificaten en gezondheidsvragenlijsten. Volgens onze strenge MSC gezondheids- en veiligheidsprotocol, moeten alle gasten, zowel gevaccineerd als niet-gevaccineerd, een aantal gezondheids- en COVID 19 screenings ondergaan, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een gezondheidsvragenlijst en een contactloze temperatuurcontrole, in de terminal voordat ze aan boord gaan.
Een nieuw ontworpen proces voor inscheping is geïmplementeerd om de gastenstroom te beheren, om wachtrijen en contacten te beperken. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om te beginnen met het boeken van extra services, om een plek te reserveren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen.

MEDISCHE DIENSTEN AAN BOORD

- Wat gebeurt er als er een vermoedelijk geval van COVID-19 aan boord is?

De preventieve gezondheids- en veiligheidsstappen in het protocol zijn ontworpen om het risico op overdracht van COVID-19 aan boord te verminderen. In het geval dat iemand ziek wordt, hebben we een volledig uitgerust 24/7 medisch centrum aan boord met hooggekwalificeerd medisch personeel dat volledig is opgeleid voor COVID-19-behandeling en dat wordt ondersteund door een 24/7 medisch team aan wal.

In het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het medisch centrum op de hoogte te stellen en er wordt een gratis behandeling verstrekt. Als het medische team aan boord een vermoedelijke COVID-19-zaak vaststelt, wordt in nauwe samenwerking met de gezondheidsautoriteiten een uitgebreide isolatieprocedure en een reactieplan geactiveerd.

 

Door de vereiste Covid-19 Protection verzekering zullen alle gasten volledig worden beschermd.

 

- Heeft u met bepaalde havens afgesproken dat zij uw schepen zullen verwelkomen met positieve gevallen aan boord voor medische hulp aan wal?

Ja. Als onderdeel van ons uitgebreide en verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocol hebben we een noodplan opgesteld met alle relevante autoriteiten in de havens waar de schepen zullen aanmeren.

- Heeft u gecertificeerde COVID-19-tests aan boord van uw schepen?

We hebben COVID-19-testapparatuur aan boord voor het testen van polymerase chain reaction (PCR) bestaande uit uitstrijkjes en serologische snelle tests op antilichamen.

- Hoe wordt de gezondheid van iedereen aan boord gecontroleerd?

Alle schepen van MSC Cruises zijn uitgerust met de modernste medische diensten en een groter aantal gekwalificeerd medisch personeel aan boord, ondersteund door een toegewijd medisch team aan wal. We monitoren continu de gezondheid van onze gasten en bemanning met contactloze temperatuurcontroles tijdens de cruise; in het geval van griepachtige symptomen, dienen gasten onmiddellijk het Medisch Centrum op de hoogte te stellen en worden ze gratis behandeld.

Voor alle afvaarten in de komende maanden moeten mogelijk alle gasten tijdens de cruise een extra swab test ondergaan tijdens de cruise terwijl ze aan boord zijn, bovenop de bestaande COVID-19-tests voorafgaand inscheping. De test is indien nodig verplicht.

SOCIAL DISTANCING

- Zullen er regels voor Social Distancing worden toegepast aan boord?

We hebben onze activiteiten opnieuw ontworpen, onze diensten aangepast en de capaciteit van onze ruimtes verminderd, zodat onze gasten gemakkelijk kunnen voldoen aan de huidige aanbevelingen op het gebied van Social Distancing, zowel aan boord als aan land.
Gasten worden tijdens de boeking en tijdens hun cruise herinnerd aan de richtlijnen voor Social Distancing door middel van wegbewijzering, openbare aankondigingen, tv in de kajuit en betrokkenheid van het personeel.

- Moeten gasten een mondkapje dragen?

MSC Cruises zal activiteiten organiseren om ervoor te zorgen dat gasten verantwoord Social Distancing kunnen nemen. Mondkapjes moeten gedragen worden in openbare binnenruimtes, maar hoeven niet gedragen te worden wanneer u in restaurants, bars en lounges zit.

Mondkapjes zijn gedurende de hele cruise beschikbaar in uw kajuit en op verschillende locaties rondom het schip. We adviseren ook alle gasten om een mondkapje te dragen tijdens het reizen van en naar de haven en in de terminal, in overeenstemming met de lokale voorschriften.

ETEN & DRINKEN

- Hoe verandert de Diner- ervaring?

Onze a la carte restaurants zullen onze gasten blijven bedienen met een breed scala aan inspirerende gerechten en gerechten van hoge kwaliteit. We passen de stoelindeling aan om een veilige fysieke afstand mogelijk te maken, en gasten hebben tijdens hun cruise dezelfde tafel en ober voor extra gemoedsrust.


We verhogen onze strikte voedselveiligheidsprotocollen door de reiniging en ontsmetting van alle locaties/ ruimtes te verbeteren, door al het bedienend personeel van passende beschermingsmiddelen te voorzien en door het aantal handdesinfectiestations in alle restaurants te vergroten. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

- Is het zelfbedieningsbuffet beschikbaar?

Ja, het Self-Service Buffet zal zoals gewoonlijk beschikbaar zijn.

- Zullen specialiteitenrestaurants open zijn?

Ja, onze gewilde specialiteitenrestaurants zullen open zijn met een verminderde capaciteit werken om te voldoen aan de voorzorgsmaatregelen op het gebied van gezondheid en veiligheid. De restaurants kunnen voorafgaand aan de cruise gereserveerd worden om gasten te helpen bij het veiligstellen van een plek en om geld te besparen in vergelijking met de prijzen aan boord. Boek nu uw Specialiteitenrestaurant.

- Zijn er wijzigingen in de bars en lounges?

Onze bars zijn open en klaar om onze gasten te bedienen met hun favoriete cocktail of aperitief. Om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de huidige aanbevelingen voor Social Distancing, beperken we de capaciteit van elke locatie/ ruimte. Mondkapjes hoeven niet gedragen te worden als u zit in restaurants, bars en lounges. Alleen bij het betreden van deze ruimtes is het dragen van een mondkapje vereist.

- Hoe kan ik mijn drankjes of restaurants aan boord vooraf reserveren?

U kunt tijd besparen door uw cruise te personaliseren voordat u aan boord gaat. Via uw persoonlijke omgeving kunt u eenvoudig drankpakketten of dinerpakketten aan uw cruise toevoegen en profiteren van onze lagere tarieven vergeleken met de prijzen aan boord.

- Hoe kan ik het restaurant- en drankenmenu krijgen bij bars en restaurants?

Voor een contactloze ervaring hebben gasten toegang tot restaurant- en barmenu's vanaf hun persoonlijke mobiele apparaat door een QR-code aan boord te scannen. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om gratis de MSC for Me-app te downloaden om door alle restaurants, bars en lounges aan boord te bladeren en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen, zoals het maken van restaurantreserveringen.

ENTERTAINMENT & DIENSTEN

- Kunnen gasten nog genieten van theatershows en andere activiteiten?

Gasten zullen genieten van ons aan boord bekroonde entertainment, maar met een paar wijzigingen:
- We verkleinen de capaciteit van het theater en zullen lege stoelen vrijhouden tussen gasten
- Het entertainmentprogramma wordt uitgebreid zodat alle gasten kunnen genieten van onze bekroonde shows
- Shows en activiteiten worden vooraf gereserveerd om het aantal deelnemers te beheren
- Gasten worden verplicht om in het theater een mondkapje te dragen

- Is de Kids Club open en wat voor soort activiteiten voor kinderen zijn beschikbaar?

Onze Kids Club en gezinsactiviteiten verwelkomen kinderen en ouders in een gezonde en veilige omgeving en zorgen tegelijkertijd voor een leuke en plezierige ervaring. Nieuwe maatregelen zijn onder meer verminderde capaciteit, een gestroomlijnd registratieproces, contactloze temperatuurcontrole en handontsmettingsmiddel bij binnenkomst. We hebben ook nieuwe spannende activiteiten en familiespelshows toegevoegd aamn het assortiment. Speelgoed en water zal door ons personeel worden verstrekt, en persoonlijke bezittingen mogen niet de Kids Club ruimtes in, als extra veiligheidsmaatregel.
 

Services aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19-situatie. Houd er rekening mee dat MSC Babycare (voor baby's en peuters jonger dan 3 jaar) tijdelijk niet beschikbaar is aan boord van onze schepen.

- Heeft u nog steeds spa- en fitnessdiensten beschikbaar voor gasten?

Alle MSC Aurea Spa- en fitnessfaciliteiten en -diensten zullen uitgevoerd worden met in acht neming van onze onlangs verbeterde gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, inclusief verlengde openingstijden en aangepast aanbod / capaciteit waar dit nodig wordt geacht. Diensten aan boord zijn onderhevig aan wijzigingen op basis van lokale regelgeving of andere beperkingen, in de context van de COVID-19 situatie.

Voor hun gezondheid en comfort dienen gasten telefonisch spabehandelingen, fitness-sessies en Turks Stoombad te reserveren.
Fitnessapparaten, spa-ruimtes en behandelkamers worden na elk gebruik grondig ontsmet en elke nacht grondig gereinigd en gedesinfecteerd.
Alle medewerkers van de spa zijn getraind in de nieuwe gezondheids- en sanitaire maatregelen en dragen geschikte beschermende uitrusting.

 

*Als gevolg van de toegenomen gezondheids- en veiligheidsmaatregelen om een veilige cruise voor al onze gasten te garanderen, zijn Thermal Area ervaringen alleen op afspraak beschikbaar.

- Kunnen gasten gebruik maken van het casino?

Het casino blijft volledig functioneel onder het nieuwe protocol met extra sanitaire en Social Distancing-maatregelen, waaronder het regelmatig opschonen van chips, het regelmatig vervangen van speelkaarten en een verminderd aantal plaatsen aan speeltafels.

EXCURSIES

- Zijn er beperkingen om sommige havens te bezoeken?

Gasten geheel zelfstandig aan wal kunnen gaan volgens de lokale vereisten die voortdurend worden gecontroleerd en onderhevig zijn aan verandering. Gasten die reizen met ongevaccineerde kinderen kunnen ook zonder begeleiding aan wal gaan (vanaf 1 april 2022). Voor de beste ervaring aan wal raden we alle gasten aan om de bestemmingen te verkennen met het comfort, gemak en de veiligheid van een MSC Cruises excursie, te boeken vóór de cruise of aan boord. 

 

Digitale Covid Certificaat/Green Pass voorschriften

MSC Cruises biedt een grote verscheidenheid aan excursies aan wal. Sommige excursies zijn alleen beschikbaar voor gasten die in het bezit zijn van het EU Digital Covid-certificaat/groene pas of, van extra Schengen-landen Reizigers, het equivalente COVID-certificaat, terwijl andere excursies openstaan voor degenen die niet bezitten, voor beide gevallen garanderen wij de hoogste gezondheid en veiligheid normen. Meer informatie over de excursies vindt u hier. Houd er rekening mee dat gasten die in het bezit zijn van het digitale EU-COVID-certificaat/groene pas of het equivalente COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen reizigers), die reizen met kinderen vanaf 12 jaar en ouder die niet in het bezit zijn van een digitaal EU-COVID-certificaat/groene kaart of het gelijkwaardige COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen Reizigers), worden beschouwd als gasten die niet in het bezit zijn van het EU Digital COVID-certificaat/Groene pas of het gelijkwaardige COVID-certificaat (voor extra Schengen-landen Reizigers), voor excursies doeleinden: kinderen worden gevraagd om de gratis COVID test aan boord te doen om deel te nemen aan de excursie (of de geboekte excursie moet worden gewijzigd voor een andere excursie waarvoor de groene pas niet nodig is).

Het EU Digital COVID-certificaat / groene pas is een digitaal certificaat met een QR-code die is uitgegeven door landen in Europa om het volgende aan te tonen:

 

• De persoon is volledig ingeënt tegen COVID-19, minimaal 14 dagen van tevoren, met een vaccin dat is erkend door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA)
• De persoon is in de afgelopen zes maanden hersteld van COVID-19
• Iemand die een negatief testresultaat heeft voor een moleculaire of antigeentest die in de afgelopen 48 uur is uitgevoerd

De kopie van het EU Digital COVID-certificaat / groene pas (digitaal of op papier) of voor reizigers uit extra Schengenlanden een soortgelijke COVID certificaat en een persoonlijk identiteitsbewijs of paspoort, moeten tijdens de excursie worden getoond bij alle vereiste ingangscontroles. Dit is een verordening van de lokale autoriteiten en MSC Cruises is niet verantwoordelijk als de toegang wordt geweigerd op een van de locaties op de geselecteerde excursie.

Elke aanloophaven biedt ook een verscheidenheid aan excursies waarvoor het EU Digital COVID-certificaat / groene pas of een soortgelijke COVID certificaat (voor reizigers uit extra Schengenlanden) niet vereist is. Gasten die niet in het bezit zijn van een geldig certificaat, kunnen de excursie wijzigen, maar de beschikbaarheid is beperkt voor sommige excursies. Als alternatief kunnen gasten tijdens de cruise contact opnemen met het MSC Excursions team aan boord: er kan een gratis test worden geregeld.

 

BLUE RIBBON COVID EXPERT GROUP

Het gezondheids- en veiligheidsprotocol van MSC Cruises is ontwikkeld in samenwerking met de Blue Ribbon Covid Expert Group,
bestaande uit hooggekwalificeerde en internationaal gerespecteerde experts op het gebied van gezondheid en veiligheid