18/03/2024

MSC Cruises organiseert doopceremonie en feestelijke afvaart voor MSC World America in nieuwe Miami cruiseterminal

• Gasten die de doopceremonie en de feestelijke openingsafvaart bijwonen, zullen als één van de eersten een nieuwe wereld van cruisen ervaren aan boord van MSC World America - het nieuwste vlaggenschip van MSC Cruises - in Miami op 9 april 2025.
• De ceremonie wordt gehouden in de nieuwe state-of-the-art cruiseterminal van MSC Cruises, waarmee de toewijding van de rederij aan de Noord-Amerikaanse markt wordt benadrukt.
• Feestelijk vertrek met bezoek aan Ocean Cay MSC Marine Reserve 

Genève, Zwitserland – 18 maart 2024 – MSC Cruises, 's werelds op twee na grootste cruisemaatschappij, kondigde vandaag aan dat het de doopceremonie voor haar nieuwste vlaggenschip - MSC World America - zal organiseren op 9 april 2025 in de nieuwe PortMiami terminal van het bedrijf. De ceremonie zal een eerbetoon zijn aan MSC Cruises' investering in Miami en haar toewijding aan de Noord-Amerikaanse markt, met het traditionele stukslaan van een champagnefles en een reeks spannende evenementen aan boord die alles wat Miami's nieuwste ultramoderne schip te bieden heeft in de schijnwerpers zal zetten.

 

Gasten die de doopceremonie bijwonen zullen als één van de eersten een nieuwe wereld van cruisen ontdekken wanneer ze uitvaren op een feestelijke cruise waarbij MSC World America het privé-eiland van de cruisemaatschappij zal aandoen - Ocean Cay MSC Marine Reserve. Op de route van het feestelijke cruise-avontuur staat een overnachting op Ocean Cay op het programma met de kenmerkende avondshow met vuurtoren en strandfeest. Gasten zullen de volgende ochtend verder genieten van Ocean Cay, gevolgd door een middag op zee om de lange lijst van unieke en spannende activiteiten en voorzieningen aan boord te ervaren.

 

De opmerkelijke MSC World America wordt het eerste schip van MSC Cruises op de Amerikaanse markt dat wordt aangedreven door LNG. MSC World America is het tweede van de baanbrekende World Class schepen van de lijn en is speciaal ontworpen met de Noord-Amerikaanse gasten in het achterhoofd, met unieke restaurants, bars en ervaringen die Europees design naadloos laten samensmelten met Amerikaans comfort. Met een spanwijdte van 22 dekken, een breedte van meer dan 47 meter en 2.614 hutten wordt MSC World America het pronkstuk van de skyline van Miami wanneer ze haar naam krijgt in 2025.

 

Rubén A. Rodríguez, Voorzitter MSC Cruises USA, zegt: ”Er is geen betere locatie om MSC World America te verwelkomen dan de cruisehoofdstad van de wereld. We kijken ernaar uit om haar vanuit onze hypermoderne cruiseterminal, gebouwd in samenwerking met Miamai-Dade County en PortMiami te zien vertrekken. We bouwen verder aan ons aanbod op de Noord-Amerikaanse markt en helpen meer internationale gasten naar het Caribisch gebied te trekken. We zijn dan ook verheugd om ons nieuwste en meest opmerkelijke schip tot nu toe naar Miami te brengen. We kijken reikhalzend uit naar april 2025, wanneer we gasten aan boord kunnen verwelkomen om de wereld van keuze te ervaren die ons nieuwe vlaggenschip te bieden heeft."

 

De lancering van MSC World America in de nieuwe PortMiami terminal van MSC Cruises, in combinatie met het aankomende Amerikaanse hoofdkantoor van 100 miljoen dollar in het centrum van Miami, onderstreept de niet aflatende toewijding van MSC Cruises aan Zuid Florida. De PortMiami faciliteit is klaar om een revolutie teweeg te brengen in de cruise-ervaring voor maximaal 36.000 gasten per dag. De terminal zal de voortdurende groei van MSC Cruises in PortMiami ondersteunen.

 

Na de doopplechtigheid zal MSC World America op 12 april 2025 vertrekken voor haar eerste seizoen. Ze zal afwisselend 7 nachten op Oostelijke en Westelijke Caraïbische routes varen met stops in Puerto Plata, Dominicaanse Republiek; San Juan, Puerto Rico; Costa Maya en Cozumel, Mexico; Isla de Roatan, Honduras; en Ocean Cay MSC Marine Reserve op de Bahama's.

 

MSC World America is met de grootste zorg ontworpen om haar impact op het milieu te verminderen. Het schip vaart op LNG, een brandstof met een lagere uitstoot, en is klaar voor hernieuwbare energiebronnen. Walaansluiting, waar beschikbaar, vermindert de uitstoot door de motoren van het schip uit te schakelen in de haven. Overal op het schip wordt slimme technologie gebruikt om ervoor te zorgen dat gasten comfortabel kunnen reizen terwijl het energie- en waterverbruik laag blijft. Een robuust recyclingprogramma aan boord beperkt afval tot een minimum en zelfs de propellors zijn zo ontworpen dat ze minder lawaai maken en het leven in zee niet verstoren.