GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDSMAATREGELEN


Welkom in de “MSC safe bubble”


BEKIJK DE VIDEO EN ONTDEK ONZE VEILIGE, ZEKERE 

EN AANGENAME CRUISES


- Covid 19 screening voor en tijdens de cruise
- Excursies herwerkt bij elke tussenstop
- Social distancing
- Grondige sanitaire maatregelen
- Gekwalificeerde bemanning

BEKIJK DE VIDEO

Safe Bubble Cruise

MSC VERWELKOMT U IN DE SAFE BUBBLE CRUISE

MSC Cruises biedt een veilige en stressvrije vakantiemogelijkheid voor u en zij die uw dierbaar zijn.
Inschepen op een MSC cruiseschip is net zoiets als binnenkomen in een veilige bubbel dankzij ons strikt MSC Cruises Gezondheids- en veiligheidsprotocol

Gezondheids- en veiligheidsmaatregelen VOor msc grandiosa & msc magnifica cruises

Gezondheids- en veiligheidsmaatregelen VOor msc grandiosa & msc magnifica cruises

Voor de afvaarten van MSC Grandiosa en MSC Magnifica in de volgende maanden gelden specifieke voorwaarden. Indien nodig kunnen sommige van deze extra maatregelen worden uitgebreid tot andere schepen en toekomstige afvaarten.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

BELANGRIJKE INFORMATIE OVER COVID-19/ PRE-BOARDING PROCEDURES EN CONTROLES - REISVOORSCHRIFTEN

Gasten die uit* landen komen die door het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) als 'hoog risico' worden beschouwd, moeten binnen 72 uur voor het vertrek van het schip een RT-PCR-swabbeltest ondergaan. Het certificaat met de testresultaten moet in twee exemplaren worden afgedrukt en aan de terminal worden aangeboden om aan boord van het schip te gaan. De lijst van landen met een hoog risico op basis van de richtlijnen van het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding is HIER beschikbaar. 

We zullen inscheping weigeren in het geval van:

  • Symptomen zoals: koorts (>37,5 ° C), hoesten, kortademigheid, koude rillingen, spier- / lichaamspijn, vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn en verlies van smaak / geur in de 14 dagen voorafgaand aan inscheping
  • Potentiële blootstelling aan een vermoed of bevestigd geval van COVID-19 in de 14 dagen voorafgaand aan inscheping
  • Tijdelijke reisbeperkingen op basis van lokale omstandigheden. Bepaalde landen kunnen bijvoorbeeld visa weigeren of toegang verbieden op basis van reisgeschiedenis of nationaliteit.
We blijven samenwerken met relevante autoriteiten om de bovenstaande vereisten up-to-date te houden.


*Inclusief iedereen die in de afgelopen 14 dagen voor het vertrek van het schip naar, vanuit of door deze risicolanden is gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten die momenteel in een hoogrisicoland verblijven. ​ 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MSC Grandiosa factsheet MSC Magnifica factsheet
DOWNLAOD THE MSC GRANDIOSA FACTSHEET DOWNLAOD THE MSC MAGNIFICA FACTSHEET


Het MSC Cruises Gezondheids- en veiligheidsprotocol is ontwikkeld met de Blue Ribbon Covid Expert Group en MSC Grandiosa heeft het Biosafe Ship extra klasse notatie verkregen van RINA.

MSC GRANDIOSA'S GROTE HERSTART

WAT ZEGGEN ONZE GASTEN OVER DE HERSTART

WAT ZEGGEN ONZE GASTEN OVER DE HERSTART

Lees alles over de uitstekende ervaring aan boord en aan wal met MSC Grandiosa via de beoordelingen van onze eerste cruisers die tijdens op zee gingen.  
 
We kijken er naar uit om u weer aan boord te verwelkomen!

GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDSMAATREGELEN

HOE WE UW GEZONDHEID EN VEILIGHEID BESCHERMEN VOOR, TIJDENS EN NA UW CRUISE

Voor de afvaarten van MSC Grandiosa en MSC Magnifica in de volgende maanden gelden specifieke voorwaarden.

GEZONDHEID & VEILIGHEID INFOGRAPHIC

VOORAFGAAND AAN UW CRUISE

VOORAFGAAND AAN UW CRUISE

- Contactgegevens van alle gasten die nodig zijn om alle noodzakelijke informatie en belangrijke updates te verstrekken ​  
- Voorafbetaalde pakketten beschikbaar zodat gasten wachtrijen vermijden, ruimte besparen en geld besparen ten opzichte van de prijzen aan boord  
- Inchecken op het web om cruisetickets, reisdocumentatie en gezondheidsvragenlijsten te ontvangen
BIJ INSCHEPING

BIJ INSCHEPING

- Gezondheids- en COVID 19-screening voor alle gasten, inclusief een gezondheids-vragenlijst en een contactloze temperatuurcheck ​   
- Nieuw ontworpen processen met toegewezen aankomst-tijden en verbeterde sanitaire maatregelen   
- Instappen geweigerd aan elke gast die tekenen van ziekte vertoont of in geval van blootstelling aan een geval van COVID-19 (14 dagen voor de inscheping). Controleer de details van de reisvoorwaarden en de lijst van de landen met een hoog risico in de FAQ-rubriek
Verantwoord social afstand nemen

Verantwoord social afstand nemen

- Gereglementeerde bezetting in openbare ruimten en locaties, en reservering voor activiteiten en vermaak​   
- Mondmaskers zijn verplicht in openbare ruimtes, behalve wanneer men in restaurants, bars, lounges of op het zonnedek zit  
- Eerst even bellen voordat je in de rij gaat staan bij een balie voor informatie
VERHOOGDE NORMEN VOOR HYGIËNE EN NETHEID

VERHOOGDE NORMEN VOOR HYGIËNE EN NETHEID

- Nieuwe reinigingsmethodes, waaronder het gebruik van desinfectiemiddelen van ziekenhuiskwaliteit, elektro-statische sproeiers, een verhoogde reinigingsfrequentie en een focus op drukbezochte, vaak aangeraakte gebieden
- Kajuiten worden dagelijks schoongemaakt, met extra grondige sanitaire maatregelen aan het einde van elke cruise
- 100% verse buitenlucht voor alle kajuiten en openbare ruimten, zonder dat er sprake is van recirculatie
- Rondom het schip zijn er handreinigers beschikbaar
VERBETERDE MEDISCHE DIENSTEN MET ZEER GEKWALIFICEERD PERSONEEL

VERBETERDE MEDISCHE DIENSTEN MET ZEER GEKWALIFICEERD PERSONEEL

- Dagelijkse contactloze temperatuurcontrole voor alle gasten tijdens de cruise. In geval van griepachtige verschijnselen dienen de gasten het Medisch Centrum te verwittigen en wordt er een gratis behandeling voorzien
- Volledig uitgerust medisch centrum, inclusief COVID-19 testapparatuur, ventilatoren en verhoogd aantal hoogopgeleide medewerkers​
- Uitgebreide isolatieprocedures en een actieplan met lokale autoriteiten dat zal worden geactiveerd in geval van vermoede of bevestigde COVID-19-situaties
​GOED OPGELEIDE, GOED UITGERUSTE EN GEZONDE BEMANNING

​GOED OPGELEIDE, GOED UITGERUSTE EN GEZONDE BEMANNING

- Bemanning ondergaat uitgebreide gezondheidsscreening en medische controles, inclusief COVID-19 tests voor het aan boord gaan, naast de dagelijkse gezondheidsbewaking en temperatuurcontroles​​
- Specifieke doorlopende training voor alle bemanningsleden over het nieuwe, verbeterde protocol​
- Bemanning volgt de juiste handwasmethoden en draagt beschermende uitrusting zoals mondmaskers en handschoenen, indien nodig

BELEVING AAN BOORD

TERMINAL EN INSCHEPING

TERMINAL EN INSCHEPING

- We hebben ons inschepingsproces opnieuw ontworpen met toegewezen aankomsttijden die op het cruiseticket staan vermeld om het contact te minimaliseren en een verantwoorde sociale afstand te creëren
- De terminal- en gangpaden worden grondig gereinigd en ontsmet volgens dezelfde hoge normen als aan boord  
- U wordt gevraagd om een mondmasker te dragen tijdens de inscheping en tijdens het verblijf in de terminal, in overeenstemming met de plaatselijke voorschriften
- Uw ruim- en handbagage zullen worden ontsmet
- Bij het in- en uitstappen zullen de wandelpaden van de gasten elkaar niet kruisen
RESTAURANTS, BARS & LOUNGES

RESTAURANTS, BARS & LOUNGES

De bediening zal worden aangepast met respect voor de sociale afstand: alle maaltijden en dranken zullen aan de gasten aan hun tafel worden geserveerd. In het buffetrestaurant zal de zelfbediening tijdelijk niet beschikbaar zijn en zal het eten worden geserveerd aan de gasten. Voor een contactloze ervaring zullen de gasten toegang krijgen tot de menu's van het restaurant en de bar vanaf hun persoonlijke mobiele apparaat door het scannen van een QR-code. Mondmaskers hoeven niet te worden gedragen wanneer men in restaurants, bars en lounges zit, alleen bij het betreden van de zaal. Om de risico's te minimaliseren heeft MSC Cruises de processen voor het bestellen, bereiden, leveren, consumeren en betalen van eten en drinken aangepast.
EXCURSIES AAN WAL

EXCURSIES AAN WAL

Zorgvuldig geselecteerde routes:  ​We houden de wereldwijde gezondheidssituatie voortdurend in de gaten en staan klaar om onze routes aan te passen wanneer dat nodig is. We doen alleen havens aan die door de lokale autoriteiten en gezondheidsorganisaties als veilig en in volledige overeenstemming met alle lokale haven- en gezondheidsautoriteiten zijn
Aan land gaan: Als u tijdens uw cruise aan land wilt gaan, raden we u aan om deel te nemen aan een van onze MSC Shore Excursies. Op al onze zorgvuldig geselecteerde en samengestelde MSC walervaring kunt u er zeker van zijn dat elk aspect van uw tijd aan wal voldoet aan de hoogste normen op het gebied van gezondheid, hygiëne en comfort.

Voor MSC Grandiosa & MSC Magnifica gelden specifieke voorwaarden. Download de specifieke factsheets bovenaan de pagina

ANIMATIE EN ACTIVITEITEN

ANIMATIE EN ACTIVITEITEN

- We introduceren nieuw ontworpen activiteiten en entertainment aan boord voor kleinere groepen. Een breed scala aan activiteiten, waaronder shows, entertainment en de Kids Club zal beschikbaar zijn op reservering zonder extra kosten. 
- Aangezien de capaciteit van het theater zal worden verminderd om te zorgen voor een verantwoorde sociale afstand, zal het entertainment schema worden uitgebreid, zodat u nog steeds kunt genieten van een grote verscheidenheid aan bekroonde shows.
- Alle recreatie- en sport-toestellen, fitnessapparaten, speelgoed, spelletjes en Kids Club-apparatuur worden na elk gebruik gereinigd. Uw ruim- en handbagage worden ontsmet.
BUITENRUIMTES EN ZWEMBADEN

BUITENRUIMTES EN ZWEMBADEN

​Alle open dekken zullen toegankelijk zijn en zwembaden, whirlpools en het Aquapark zullen beschikbaar zijn met een verminderde bezetting voor sociale afstand. Zonnebanken zullen in clusters worden gescheiden. Al het buitenmeubilair zal na elk gebruik worden ontsmet en er zal elke nacht een grondigere ontsmetting plaatsvinden.
DIENSTVERLENING AAN GASTEN EN GEAVANCEERDE TECHNOLOGIEËN​

DIENSTVERLENING AAN GASTEN EN GEAVANCEERDE TECHNOLOGIEËN​

Een nieuw informatiecentrum aan boord zal telefonisch beschikbaar zijn en op de inschepingsdag zullen remote desks worden ingericht om persoonlijke vragen te beheren en zo wachtrijen te vermijden. Gasten moeten altijd bellen voordat ze naar een bureau gaan voor informatie. Daarnaast zullen gasten worden aangemoedigd om gebruik te maken van digitale diensten om informatie te vinden zoals MSC for Me* (mobiele app, smart TV in de kajuit, interactieve touchscreens). Niet met cash geld betalen worden ten zeerste aanbevolen.

*​De MSC for Me-app is momenteel beschikbaar aan boord van de MSC Meraviglia, MSC Bellissima, MSC Grandiosa, MSC Seaview, MSC Seaside, MSC Splendida en MSC Magnifica.

COVID-19 PROTECTIEPLAN

Geniet van uw cruise in alle rust!

Geniet van uw cruise in alle rust!

In samenwerking met Europ Assistance hebben we het MSC Covid Protection Plan opgesteld dat de gasten dekking biedt voor, tijdens en na de cruise, inclusief annulering en medische en gerelateerde transportkosten.

Ondtek meer

VEEL GESTELDE VRAGEN

Lees onze veel gestelde vragen. Klik op een onderwerp voor meer informatie.

Vragen

    • Hoog risico landen

      Pre-boarding gezondheids- en COVID-19 screenings zullen worden uitgevoerd voor alle gasten, bemanningsleden en scheepsbezoekers, zoals temperatuurcheck, gezondheidsvragenlijst en een COVID-19 uitstrijkje.  

      Gasten die uit* landen komen die door het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) als 'hoog risico' worden beschouwd, moeten binnen 72 uur voor vertrek van het schip een RT-PCR-swabbeltest ondergaan. Het certificaat met de testresultaten moet in twee exemplaren worden afgedrukt en aan de terminal worden aangeboden om aan boord van het schip te gaan. De lijst van landen met een hoog risico, gebaseerd op de richtlijnen van het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding, is hieronder beschikbaar. Onze gasten worden vriendelijk verzocht de lijst regelmatig te raadplegen voor de laatste updates. Belangrijk om te weten is dat de test niet verplicht is voor passagiers jonger dan 6 jaar.  

      *Inclusief iedereen die in de afgelopen 14 dagen voor de afvaart van het schip naar, vanuit of door deze risicolanden is gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten die momenteel in een hoogrisicoland verblijven.  

      Hier onder de lijst met risicolanden:  
       

      Voor afvaarten van 24 januari tot 30 januari, betreft het: Tsjechië, Denemarken, Estland, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland. (bijgewerkt op 11 januari) 

      Voor afvaarten van 31 januari tot 6 februari, betreft het: Tsjechië, Denemarken, Estland, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Malta, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland. (bijgewerkt op 18 januari)

    • Zijn er reisbeperkingen onder het nieuwe protocol, zoals medische voorgeschiedenis, huidige gezondheidstoestand of leeftijd?

      Alle gasten moeten gezond en lichamelijk fit zijn om te reizen. De gezondheid van onze gasten is onze eerste prioriteit.  

      Houd er rekening mee dat we het inschepen weigeren in geval van symptomen zoals koorts (>37,5 C C / 99,5 F), hoest, kortademigheid, rillingen, spier-/lichaamspijn, vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn en verlies van smaak/geur in de 14 dagen voor de inscheping of mogelijke blootstelling aan een verdacht of bevestigd geval van COVID 19 in de 14 dagen voor de inscheping.  

      Bovendien moeten gasten die uit* landen komen die door het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) als 'hoog risico' worden beschouwd, binnen 72 uur voor het vertrek van het schip een RT-PCR-swabbeltest ondergaan.  here.

      Het huidige advies van de Wereldgezondheidsorganisatie, EU Healthy Gateways en andere autoriteiten is dat COVID-19 vaak ernstiger is bij mensen die ouder zijn of die gezondheidsproblemen hebben zoals long- of hartziekten, diabetes of aandoeningen die van invloed zijn op hun immuunsysteem. Oudere gasten of mensen met dergelijke aandoeningen worden geadviseerd om een arts of hun lokale gezondheidsautoriteiten te raadplegen voor begeleiding voordat ze op reis gaan om te beoordelen of ze op dit moment moeten reizen. Volgens het Healthy Gateways advies van de EU wordt iedereen die ouder is dan 65 jaar beschouwd als deel uitmakend van een hogere risicogroep.

      *Alleen voor MSC Grandiosa & MSC Magnifica, voor de Schengen markten.

    • Zijn er reisbeperkingen voor bepaalde nationaliteiten of landen van verblijf die kunnen verhinderen dat gasten aan boord worden toegelaten?

      Voor cruises op MSC Grandiosa en MSC Magnifica de komende maanden zullen we in eerste instantie alleen gasten verwelkomen die inwoner zijn van de 26 Europese 'Schengen' landen (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland).  

      Bovendien moeten gasten die uit* landen komen die door het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) als 'hoog risico' worden beschouwd, binnen 72 uur voor het vertrek van het schip een RT-PCR-swabbeltest ondergaan. Het certificaat met de testresultaten moet in twee exemplaren worden afgedrukt en aan de terminal worden aangeboden om aan boord van het schip te gaan. De lijst van landen met een hoog risico, gebaseerd op de richtlijnen van het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding, is hieronder beschikbaar.

      *Inclusief iedereen die in de afgelopen 14 dagen voor de afvaart van het schip naar, vanuit of door deze risicolanden is gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten die momenteel in een hoogrisicoland verblijven.

      Hier onder de lijst met risicolanden:  
       
      Voor afvaarten van 24 januari tot 30 januari, betreft het: Tsjechië, Denemarken, Estland, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Zweden, Zwitserland. (bijgewerkt op 11 januari) 

      Voor afvaarten van 31 januari tot 6 februari, betreft het: Tsjechië, Denemarken, Estland, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Malta, Nederland, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland. (bijgewerkt op 18 januari)

      Onze gasten worden vriendelijk verzocht de lijst regelmatig te raadplegen voor de laatste updates. Belangrijk om te weten is dat de test niet verplicht is voor passagiers jonger dan 6 jaar.

    • Wat is het MSC Covid-19 Protection Plan?

      MSC Cruises vereist dat alle gasten een verzekering hebben die alle aan COVID-19 gerelateerde risico's dekt, inclusief annulering, repatriëring en medische kosten. Voor uw gemak kunt u kiezen voor ons nieuwe MSC COVID-19 beschermingsplan dat dekking biedt voor, tijdens en na uw cruise. In samenwerking met Europe Assistance dekt het plan zowel de annuleringskosten als de medische en aanverwante transportkosten. Baby's tussen 0 en 1 jaar worden zonder extra kosten gedekt door de verzekering. Anders kunt u contact opnemen met een verzekeringsmaatschappij naar keuze. ​ 

      Vanwege de COVID-19 pandemie waar de wereld nog steeds mee te maken heeft, zal MSC Cruises haar MSC Covid-19 Protection Plan uitbreiden naar het hele winterseizoen 20-21 van de MSC Grandiosa en MSC Magnifica.

      Vanaf 25 december, alvorens uw reservatie af te ronden, zal het mogelijk zijn om het MSC COVID-19 Proctection Plan toe te voegen aan de cruise voor de prijs van 25 euro per persoon.

      Aangezien deze ongekende situatie voortdurend evolueert, zal MSC Cruises de situatie continu monitoren en, indien nodig, de mogelijkheid evalueren om het Covid-19 Protection Plan uit te breiden naar andere winterbestemmingen en naar het zomerseizoen 2021.

      In het geval van de zomercruises zal het Covid-19 Protection Plan 60 dagen voor de vertrekdatum beschikbaar zijn. (Eerst mogelijke vertrekdatum is 27 maart 2021).

    • Moeten gasten medische documenten overleggen om aan te tonen dat ze COVID-19 negatief zijn bij de inscheping?

      Voor het aan boord gaan moeten alle gasten een gezondheidsvragenlijst invullen en alle symptomen van ziekte of mogelijke blootstelling aan een verdacht of bevestigd geval van COVID-19 binnen 14 dagen voor de inscheping melden. Gasten moeten een contactloze temperatuurcontrole ondergaan in de terminal. Afhankelijk van de resultaten van de screening kunnen gasten deelnemen aan een tweede controle met medische professionals of worden geweigerd.

      Voor cruises op MSC Grandiosa en MSC Magnifica in de komende maanden ondergaan alle gasten (vanaf 3 jaar oud) een COVID-19 screening (antigeentest) in de cruiseterminal vooraleer aan boord te gaan, om er zeker van te zijn dat ze gezond en fit voor de reis zijn.

      Bovendien moeten gasten die uit* landen komen die door het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) als 'hoog risico' worden beschouwd, binnen 72 uur voor het vertrek van het schip een RT-PCR-swabbeltest ondergaan. Het certificaat met de testresultaten moet in twee exemplaren worden afgedrukt en aan de terminal worden aangeboden om aan boord van het schip te gaan. De lijst van landen met een hoog risico op basis van de richtsnoeren van het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding is hier beschikbaar (link naar HIGH RISK COUNTRIES). Onze gasten worden vriendelijk uitgenodigd om de lijst regelmatig te raadplegen voor de laatste updates. Belangrijk om te weten is dat de test niet verplicht is voor passagiers jonger dan 6 jaar.

      * Inclusief iedereen die in de laatste 14 dagen voor het vertrek van het schip naar, vanuit of door deze risicolanden is gereisd. Deze protocollen zijn ook van toepassing op gasten van wie de nationaliteit of verblijfplaats zich momenteel in een land met een hoog risico bevindt.

    • Wat gebeurt er als de inscheping om gezondheidsredenen aan een gast wordt geweigerd?​

      Als een gast ziektesymptomen vertoont zoals een temperatuur hoger dan 37,5°C of als er bezorgdheid is over zijn gezondheidsvragenlijst, zal een een secundaire screening worden uitgevoerd, inclusief een diepte-interview, een tweede temperatuurmeting, een medisch onderzoek en, indien nodig, een laboratoriumonderzoek.  

      Als een gast dan niet geschikt wordt geacht om te reizen, zal hij worden geholpen bij de volgende stappen voor een terugkeer naar huis of voor en mogelijke behandeling in een lokale medische faciliteit om maximale ondersteuning en zorg te garanderen.

    • Welke veiligheidsprotocollen zullen worden toegepast op transfers en shuttles?

      We breiden onze verbeterde gezondheids- en hygiënemaatregelen uit naar alle MSC-transfers, inclusief: ​ 

      - Schoonmaken en ontsmetten van alle voertuigen voor elke nieuwe groep gasten ​ 

      - Beschikbaarheid van desinfecterende handgelverdelers en ontsmettingsmatten voor schoeisel  

      - Passende persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM's) voor alle bestuurders ​ 

      - Vermindering van het aantal gasten met geselecteerde lege stoelen om de sociale afstand te waarborgen

    • Hoe reinigt u de kajuiten en hoe ontsmet u ze?

      Volgens onze verbeterde reinigings- en ontsmettingsprotocollen wordt elke kajuit dagelijks grondig gereinigd, met speciale aandacht voor 40 vaak aangeraakte zones, zoals deurklinken, stroomschakelaars, bedieningspanelen, afstandsbedieningen, bureaus en badkamervloeren.  

      Elke kajuit wordt aan het einde van elke cruise grondig gereinigd en ontsmet voordat de volgende gasten voor hun vakantie aankomen.

    • Hoe vaak ontsmet u openbare ruimtes?

      Alle openbare ruimtes en openbare toiletten worden elke nacht diepgaand gereinigd en besproeid met een ontsmettingsmiddel, en ook regelmatig ontsmet gedurende de dag. Zo worden de openbare toiletten om de 20 minuten schoongemaakt en draagt al het schoonmaakpersoneel passende persoonlijke beschermingsmiddelen (PPE).

    • Welke maatregelen neemt u voor het ontschepen aan het einde van een cruise?

      Om ervoor te zorgen dat alle gasten veilig en efficiënt van boord gaan, verstrekken wij gedetailleerde, stapsgewijze informatie, toegewezen tijdslots en een gratis mondmasker voor hun reis naar huis.  

      Alle bagage wordt voor vertrek gedesinfecteerd en het personeel dat de juiste beschermingsmiddelen draagt, stuurt de gasten om opstoppingen aan de loopplank te voorkomen.

      Het aan boord gaan voor de volgende afvaart begint pas als alle gasten van boord zijn gegaan, waarbij een eventuele oversteek wordt vermeden.

    • Hoe verloopt de check-in?

      Voorafgaand aan de cruise is het verzamelen van contactgegevens voor elke gast verplicht in geval van belangrijke updates. Via het inchecken op het web kunnen gasten cruisetickets, reisdocumenten en verplichte gezondheidsvragenlijsten ontvangen. Op de inschepingsdag moeten de gasten aankomen op de tijd die op het cruiseticket staat aangegeven om een verantwoorde sociale afstand te vergemakkelijken, met reisdocumentatie en gezondheidsvragenlijsten. Een nieuw ontworpen proces voor de inscheping is geïmplementeerd om de gastenstroom te beheren, om de lijnen en contacten te beperken. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om de MSC for Me app gratis te downloaden om te beginnen met het boeken van extra diensten en om een naadloze ervaring aan boord te garanderen.

      Voor de afvaarten van MSC Grandiosa en MSC Magnifica zullen in de volgende maanden aanvullende reisvereisten zoals COVID 19 swab test van toepassing zijn, zorg er ook voor dat u de sectie FAQ Reisvereisten leest.

    • Wat gebeurt er als er een verdacht geval van COVID-19 aan boord is?

      De preventieve gezondheids- en veiligheidsstappen in het protocol zijn bedoeld om het risico van COVID-19 transmissie aan boord te beperken. In het geval dat iemand ziek zou worden, hebben we een volledig uitgerust medisch centrum aan boord, 24/7, met hooggekwalificeerd medisch personeel dat volledig is opgeleid voor COVID-19 behandeling en dat wordt ondersteund door een 24/7 medisch team aan wal. ​ 

      In geval van griepachtige verschijnselen dienen de gasten het Medisch Centrum onmiddellijk op de hoogte te stellen en zal er een gratis behandeling worden gegeven. Als het medische team aan boord een verdacht geval van COVID-19 vaststelt, wordt in nauwe samenwerking met de gezondheidsautoriteiten een uitgebreide isolatieprocedure en een responsplan geactiveerd.

    • Heeft u met specifieke havens afgesproken dat zij uw schepen die positieve gevallen aan boord hebben voor medische assistentie aan de wal zullen verwelkomen?

      Ja. Als onderdeel van ons uitgebreide en verbeterde gezondheids- en veiligheidsprotocol hebben we een noodplan opgesteld met alle relevante autoriteiten in de havens waar de schepen zullen aanleggen.

    • Heeft u gecertificeerde COVID-19 tests aan boord van uw schepen?

      We hebben COVID-19 testapparatuur aan boord voor Real Time polymerase kettingreactie (RT-PCR) en antigeen wisseronderzoek.

    • Op welke manier wordt de gezondheid van iedereen aan boord in de gaten gehouden?

      Alle schepen van MSC Cruises zijn uitgerust met state-of-the-art medische diensten en een verhoogd aantal gekwalificeerde medische medewerkers aan boord, ondersteund door een toegewijd 24/7 medisch team aan de wal. We houden de gezondheid van onze gasten en bemanning continu in de gaten met contactloze temperatuurcontroles tijdens de cruise; in geval van griepachtige verschijnselen dienen gasten het Medisch Centrum onmiddellijk te waarschuwen en wordt er een gratis behandeling aangeboden. Voor MSC Grandiosa en MSC Magnifica cruises tijdens de komende maanden, zullen alle gasten een extra swab test ondergaan tijdens de cruise, naast de bestaande pre-boarding COVID-19 testen. De test is verplicht.

    • Zal verantwoord sociaal afstand nemen aan boord worden toegepast?

      We hebben onze activiteiten opnieuw ontworpen, onze diensten aangepast en de capaciteit van de locatie verminderd om ervoor te zorgen dat onze gasten gemakkelijk kunnen voldoen aan de huidige aanbevelingen voor verantwoord sociaal afstand nemen, zowel aan boord als aan de wal. ​ 

      Gasten zullen op het moment van de boeking en tijdens hun cruise worden herinnerd aan de richtlijnen voor verantwoord sociaal afstand nemen door middel van bewegwijzering, openbare aankondigingen, in-cabine TV en betrokkenheid van het personeel.

    • Zijn de gasten verplicht een mondmasker te dragen?

      MSC Cruises zal activiteiten organiseren om ervoor te zorgen dat gasten verantwoord sociaal afstand kunnen nemen. Mondmaskers zijn verplicht in openbare ruimtes, maar hoeven niet te worden gedragen als u in restaurants, bars, lounges of op het zonnedek zit.

      Mondmaskers zullen gedurende de gehele cruise beschikbaar zijn. We raden alle gasten ook aan om een mondmasker te dragen wanneer ze van en naar de haven gaan of zich in de terminal bevinden, in overeenstemming met de plaatselijke voorschriften.

    • Wat verandert er zoal in de hoofdrestaurants?

      Onze hoofdrestaurants zullen onze gasten blijven bedienen met een breed scala aan verrassende gerechten en een hoogwaardige keuken. We passen de indeling van de zitplaatsen aan om een veilige fysieke afstand mogelijk te maken, en de gasten zullen gedurende hun hele cruise dezelfde tafel en dezelfde ober hebben voor extra gemoedsrust.  

      We verhogen onze strenge voedselveiligheidsprotocollen door het verbeteren van de reiniging en ontsmetting van alle locaties, het verstrekken van de juiste beschermingsmiddelen aan alle medewerkers en het vergroten van het aantal handreinigingsstations in alle restaurants.

      Mondmaskers hoeven niet te worden gedragen door onze gasten als ze in de restaurants zitten, enkel bij het betreden van de locatie.

    • Zal het zelfbediningsbuffet open zijn?

      Aan het buffet zal het eten worden geserveerd door ons personeel.

    • Zullen de specialiteiten restaurants open zijn?

      Ja, onze gewilde specialiteitenrestaurants zullen open zijn terwijl ze met een beperkte capaciteit werken om te voldoen aan de voorzorgsmaatregelen op het gebied van gezondheid en veiligheid. Reserveringen zijn beschikbaar op het moment van de boeking om de gasten te helpen bij het verzekeren van een veilige plaats en om geld te besparen ten opzichte van de prijzen aan boord. Boek nu uw specialiteitenrestaurant.

    • Zullen er veranderingen zijn in de bars en lounges?

      Onze bars zijn open en klaar om onze gasten te bedienen met hun favoriete cocktail of aperitief. Om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de huidige aanbevelingen om verantwoord sociaal afstand te nemen, zullen onze medewerkers bestellingen aan tafel leveren en wordt de capaciteit van elke locatie beperkt. Mondmaskers hoeven niet te worden gedragen door onze gasten als ze in bars en lounges zitten, enkel bij het betreden van de ruimte.

    • Kunnen dranken of restaurants aan boord vooraf worden geboekt?

      U kunt tijd besparen door uw cruise te personaliseren, zelfs voordat u aan boord gaat. Via uw Personal Area kunt u eenvoudig drankpakketten of een bezoek aan een specialiteitenrestaurant toevoegen aan uw cruise en profiteren van onze pre-boarding tarieven.

    • Kan het menu in het restaurant of de drankenkaart in bars en restaurants vooraf worden ingekeken?

      Voor een contactloze ervaring krijgen de gasten toegang tot de menu's van het restaurant en de bar vanaf hun persoonlijke mobiel toestel door een QR-code te scannen terwijl ze aan boord zijn. Voorafgaand aan de cruise nodigt MSC Cruises alle gasten uit om de MSC for Me app gratis te downloaden zodat u alle restaurants, bars en lounges aan boord kan bekijken. Dit zorgt voor een naadloze ervaring aan boord, onder ander voor het maken van restaurantreserveringen.

    • Kunnen de gasten nog steeds genieten van de theatervoorstellingen en andere activiteiten?

      Gasten zijn verplicht om een gezichtsmasker te dragen als ze in het theater zijn. Gasten zullen genieten van ons bekroonde entertainment aan boord, maar met een paar wijzigingen:

      - We verminderen de capaciteit van het theater om lege zitplaatsen tussen de gasten mogelijk te maken.

      - Het entertainmentprogramma zal worden uitgebreid, zodat alle gasten kunnen genieten van onze bekroonde shows.

      - Shows en activiteiten moeten vooraf worden gereserveerd om het aantal deelnemers te beheren.

      - Gasten zijn verplicht een mondmasker te dragen als ze in het theater zijn tre ​

    • Zal de Kids Club open zijn en wat voor soort kinderactiviteiten zullen beschikbaar zijn?

      Onze Kids Club en gezinsactiviteiten verwelkomen kinderen en ouders in een gezonde en veilige omgeving en zorgen voor een leuke en plezierige ervaring.  

      Nieuwe maatregelen zijn onder meer een verminderde capaciteit, een gestroomlijnd registratieproces, een contactloze temperatuurcontrole en een handdesinfectiemiddel bij binnenkomst. We voegen nieuwe spannende activiteiten en familiespelshows toe die tot een dag van tevoren kunnen worden geboekt. Speelgoed en water zullen door ons personeel worden verstrekt, terwijl we persoonlijke bezittingen buiten de deur houden als extra veiligheidsmaatregel.

    • Zijn de Spa- en Fitness-diensten nog beschikbaar voor de gasten?

      Alle faciliteiten en diensten van MSC Aurea Spa en Fitness zullen beschikbaar zijn* met verbeterde gezondheids- en sanitaire maatregelen, langere openingstijden en verminderde capaciteit in de openbare ruimtes.  Voor hun gezondheid en comfort zullen de gasten vooraf spabehandelingen, fitnesssessies en bezoeken aan de thermen telefonisch moeten reserveren.  Fitnessapparaten en -apparatuur, spa's en behandelingsruimten zullen na elk gebruik grondig worden gereinigd en elke nacht worden gedesinfecteerd.  Al het kuuroordpersoneel is getraind op strenge gezondheids- en hygiënemaatregelen en draagt de juiste beschermingsmiddelen.     

      Boek nu uw Spa-pakketten!   

      *Alleen aan boord van MSC Grandiosa & MSC Magnifica zullen Saunas, Steam Rooms, Heat Baths, Whirlpools & Ice Room gesloten zijn. Salt Relax room, Harmonic Relax rooms, Experience showers en de verwarmde ligstoelen blijven open voor onze gasten.

    • Zullen de gasten gebruik kunnen maken van het casino?

      Het casino blijft volledig functioneel in het kader van het nieuwe protocol, met extra sanitaire voorzieningen en maatregelen om verantwoord sociaal afstand te houden, waaronder het regelmatig ontsmetten van chips, het regelmatig vervangen van speelkaarten en een verminderd aantal plaatsen aan de speeltafels.

    • Zullen er beperkingen zijn om sommige havens te bezoeken?

      Als u tijdens uw cruise aan wal wilt gaan, raden we u ten zeerste aan om deel te nemen aan een van onze MSC Shore Excursies. Op al onze zorgvuldig geselecteerde en samengestelde MSC excursies aan wal kunt u er zeker van zijn dat elk aspect van uw tijd aan wal voldoet aan de hoogste normen op het gebied van gezondheid, hygiëne en comfort. Voor de afvaarten van MSC Grandiosa en MSC Magnifica in de volgende maanden gelden specifieke voorwaarden. Voor meer details kunt u de speciale factsheet voor MSC Grandiosa en MSC Magnifica* downloaden.

      style="text-align: left;">*MAATREGELEN OM GRIEKENLAND TE BEZOEKEN
      De Griekse lokale autoriteiten en gezondheidsorganisaties hebben bepaald hoe het land reizigers zal ontvangen om de noodzakelijke diagnostische screening uit te voeren en iedereen veilig te houden. Het zal alleen mogelijk zijn om van boord te gaan van MSC Magnifica en Griekenland te bezoeken met een MSC Excursion en met het Griekse Passenger Locator Formulier ingevuld. Om het formulier in te vullen, dient u zich te registreren en alle stappen te volgen op https://travel.gov.gr/#/. Houd er rekening mee dat gasten die op de dagen voor de aankomst van het schip in Griekenland aan boord gaan, Griekenland mogen binnenkomen door de bevestigingsmail te laten zien die ze hebben ontvangen als het formulier correct is ingevuld. 

Ons programma Cruise met een gerust hart

Reserveer uw cruise met onze flexibele voorwaarden

Reserveer uw cruise met onze flexibele voorwaarden

Reserveer nu en pas je cruise aan tot 15 dagen voor het vertrek.