Nieuws

MAAK KENNIS MET 'ZOE', ‘S WERELDS EERSTE VIRTUELE CRUISE-ASSISTENT – EXCLUSIEF ONTWORPEN VOOR MSC-PASSAGIERS

1/02/2019

MSC Cruises, HARMAN Connected Services en SAMSUNG Electronics bouwen samen aan een nieuwe toekomst van Cruise Experience met Machine Learning, Natural Language Processing en Smart Audio-technologie.


Brussel – 1 februari 2019. ZOE –  's werelds eerste virtuele personal cruise-assistent – staat paraat om MSC Cruises' Guest Services naar een totaal nieuwe hoogte te brengen met verbluffende virtuele 'butler-technologie' en voor een nog intensere en meer zorgeloze cruise-beleving voor de passagier. ZOE begrijpt en beantwoordt honderden vragen over het cruisetraject. Zij verschaft informatie over de aan boord-dienstverlening en begeleidt of suggereert passagiers bij het boeken van die diensten. ZOE bedienen is kinderspel – Zeg simpelweg “Ok ZOE!” en zij is één en al oor voor jouw vragen. Dankzij haar vergevorderde stemherkenningstechnologie kan elke passagier louter met zijn stem de gewenste informatie opvragen of opdrachten geven.


ZOE is een met stem bediende, artificiële intelligentie ten dienste van passagiers in alle cabinetypes en die maar liefst 7 talen begrijpt


ZOE is een ware primeur in de cruisewereld en alweer een 'sprekend' voorbeeld van hoe MSC Cruises het voortouw trekt op het vlak van innovatieve top-technologie ten dienste van haar gasten. ZOE gaat in première op MSC Bellissima (maart 2019) en vervolgens op elk nieuw schip, inclusief de op stapel staande MSC Grandiosa (nov.2019) en MSC Virtuosa,(2020).



SAMEN VOOR INNOVATIE

  • ZOE werd speciaal in het leven geroepen om het MSC For Me Ecosystem te verrijken via de weg van in-cabin TV. MSC Cruises' trouwe innovatiepartner Samsung Electronics ontwierp het Hotel Management System dat ZOE op die manier linkt aan de cabine-TV, die alzo ZOE's fysieke verschijning wordt.

  • ZOE werd ontworpen en gebouwd volledig omheen de cruisebeleving én vanuit het standpunt van de passagier. Het systeem bevat de nieuwste technologische hoogstandjes met hooggevoelige geluidssensoren en een hoogkwalitatieve geluidsbox, beiden garant voor de beste audiobeleving.

ZOE linkt met gemak smartphones aan haar systeem zodat passagiers via Bluetooth in de privacy van hun cabine kunnen genieten van hun favoriete muziek.



COMMUNICATIE IN HET COMFORT VAN DE CABINE
ZOE is 'opgeleid' om duizenden versies van meer dan 800 van de meest voorkomende vragen te herkennen én te beantwoorden.  Zo voelt elke passagier zich persoonlijk in de watten gelegd.


  • ZOE is in staat elk gesproken woord in 7 talen te begrijpen, naar tekst op de cabine-TV om te zetten en vervolgens weer te transformeren naar gesproken boodschappen.

ZOE beantwoordt al jouw verzoeken, van de meest algemene over aanboorddiensten, catering of excursies en vertier tot persoonlijke zoals een overzicht van jouw individuele kostenplaatje.


  • ZOE is een artificiële intelligentie van de laatste generatie, in staat om bij te leren, te evolueren. Zij is geprogrammeerd voor instant feedback, aangepast aan elke passagier van MSC Cruises.

  • ZOE's hoofdfunctie is 24/7 aanwezig zijn als een virtuele, persoonlijke cruise-assistent. Zelfs al zal zij nooit de menselijke interactie tussen bemanning en passagier vervangen, biedt zij niettemin de passagier de luxe de eerste stap naar informatiewinning te zetten vanuit het comfort van zijn of haar cabine.

Ontdek hier meer over ZOE en exploreer hier de nieuwe MSC Bellissima