Homepage, Executive Chairman Announcement | MSC Cruises

Zomercruises 2021

 

Reisadvies voor cruises met Venetië als vertrekpunt, vanaf 24 juli 2021
In het licht van het laatste besluit van de Italiaanse regering, gelieve er rekening mee te houden dat vanaf 24 juli 2021 alle gezondheids- en veiligheidscontroles (inclusief gezondheidsonderzoek, temperatuurmeting en de antigeen swab test) en check-in procedures (inclusief bagage aflevering), regelmatig zullen worden gehouden in het Venetië Maritiem Station (Cruise Terminal), volgens het oorspronkelijke reisprogramma; alle inschepende gasten zullen dan worden overgebracht per beschermde bus naar Monfalcone (90 min transfer), waar ze aan boord van het schip zullen gaan na een snelle documentencontrole. Gezondheids- en veiligheidscontroles en check-in zullen niet mogelijk zijn in Monfalcone. Bij ontscheping in Monfalcone aan het einde van de cruise, krijgen de gasten de retourtransfer naar Venetië (cruiseterminal/luchthaven/treinstation, volgens het oorspronkelijke reisprogramma).

 

We kijken ernaar uit u opnieuw te mogen verwelkomen aan boord van MSC Grandiosa, MSC Seaside en MSC Seashore in het westelijke Middellandse Zeegebied, MSC Orchestra, MSC Splendida en MSC Magnifica in het oostelijke Middellandse Zeegebied en MSC Seaview in Noord-Europa*.

Er worden gezondheids- en veiligheidsmaatregelen genomen om onze gasten, onze bemanning en de lokale gemeenschappen die we bezoeken te beschermen. Voor meer informatie over ons protocol, klik hier.

 

* Op dit moment en tot nader order Cruises tot eind september 2021 zijn alleen beschikbaar voor gasten die woonachtig zijn in het Schengengebied (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland) en in Bulgarije, Cyprus, Roemenië, Kroatië, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Verenigde Staten

 

Heeft u een voucher voor een toekomstige cruise?
Boek nu uw volgende cruise en ontvang tot €400 boordkrediet.
Bel ons call center of uw reisagent voor meer informatie.

ONTDEK WAT ONZE GASTEN ZEGGEN

Ontdek hoe onze gasten een veilige en plezierige cruise ervaren door ons gezondheids- en veiligheidsprotocol. 

Bekijk alle beoordelingen 

VERDERE UPDATE VAN MSC-SCHEPEN EN -BESTEMMINGEN
Voor alle geannuleerde cruises verwijzen wij u naar de FAQ's hieronder.

 

 

UPDATES REIZEN EN GEZONDHEID

FAQ

VEELGESTELDE VRAGEN MET BETREKKING TOT ANNULERINGEN, BOEKINGSWIJZIGINGEN EN ONS COMPENSATIEBELEID
 

 Mijn cruise is geannuleerd: Welke voordelen heb ik als ik mijn nieuwe cruise boek op een bevestigde route die beschikbaar is?

MSC Cruises biedt u de mogelijkheid om uw cruise op de nieuwe routes bevestigd voor de zomer van 2021 uit te stellen en te profiteren van een boordkrediet (niet terugbetaalbaar en niet cumuleerbaar met een eerdere vergoeding).

Als tweede optie heeft u de mogelijkheid om te profiteren van onze flexibele boekingsvoorwaarden die u de mogelijkheid bieden om uw cruise, op welk schip dan ook, uit te stellen voor een toekomstig vertrek vóór 30 september 2022.

Tot slot, als u niet zeker bent van de datum van uw volgende cruise, ontvangt u een voucher die overeenkomt met het bedrag van de aanbetaling aan MSC Cruises voor uw toekomstige cruise, inclusief een boordkrediet.

Aangezien u tijdens een cruise blootgesteld kunt worden aan specifieke COVID-19 risico's die gewoonlijk niet gedekt worden door bestaande verzekeringspolissen, is het, voor uw gemoedsrust, verplicht voor alle gasten een verzekeringspolis af te sluiten die hen specifiek dekt tegen COVID-19 gerelateerde risico's, zoals annulering, onderbreking, repatriëringkosten, quarantaine, medische bijstand en gerelateerde kosten, evenals ziekenhuisopname. Deze polis moet dekking bieden vanaf de bevestiging van uw boeking tot het einde van de cruise of uw cruise- en vluchtpakket.

 

MSC biedt een COVID Protection Plan voor alle Zomer 21 en Winter 21/22 cruises - een verzekeringspolis specifiek voor deze COVID-19 risico's en dit kan worden toegevoegd aan de cruise tijdens het maken van de boeking.

 

Het MSC COVID-19 Protection plan kost 25 euro per persoon voor korte afstandsbestemmingen (Middellandse Zee en Noord-Europa cruises), en € 29 voor lange afstandsbestemmingen (Caribbean, Emiraten, Antillen, Zuid-Amerika, Saoedi-Arabië, Rode Zee en Grand Voyages cruises).
Als alternatief kunt u een andere verzekeringsdekking naar keuze aanschaffen, mits de bovenstaande risico's gedekt zijn.

 

Met onmiddellijke ingang, voor alle nieuwe reserveringen op de Zomer 21 en Winter 21/22 cruises die varen vanaf 27 juni 2021 , zullen passagiers een bewijs van hun verzekeringspolis moeten overleggen en dit dient de gegevens van de verzekeraar te bevatten, de verzekerde bedragen en de volledige details van de COVID-19 dekking zoals annulering, onderbreking, repatriëringkosten, quarantaine, medische bijstand en kosten, en ziekenhuisopname.

 

Het bewijs van de verzekeringspolis (bijv. certificaat, polisblad, polisoverzicht) dat in het Engels, Italiaans, Duits, Frans of Spaans moet zijn opgesteld - waaruit de COVID-19-dekking duidelijk blijkt - moet bij inscheping worden voorgelegd. Passagiers die deze documentatie niet kunnen overleggen, zullen niet aan boord worden gelaten.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons callcenter of met uw reisagent.

Ik heb mijn cruise net voor MSC Cruises geannuleerd. Zal hetzelfde compensatiebeleid gelden?

Onze compensaties gelden alleen voor cruises die door MSC Cruises worden geannuleerd in verband met de COVID-19 situatie in de wereld. 

Hoe en wanneer wordt de voucher uitgegeven? 

U ontvangt een voucher die voor elke, door MSC Cruises, geannuleerde reservering. Deze voucher wordt u direct per e-mail toegestuurd binnen 30 dagen na de officiële mededeling van de annulering van de cruise, met vermelding van het boekingsnummer en de boekingsvoorwaarden.

Deze voucher kan gebruikt worden tot de hierboven aangegeven datum en geeft u de mogelijkheid om uw toekomstige cruise uit te stellen, voor elk vertrek, bestemming en schip volgens de algemene voorwaarden.


Vouchers worden binnen een maand na de officiële mededeling van de annulering van de cruise verstuurd.


Als u via een reisbureau heeft geboekt, wordt de voucher rechtstreeks naar het reisbureau gestuurd.

Hoeveel is de voucher waard?

- Voor alle boekingen waarbij het vertrek is geannuleerd, zal MSC Cruises een voucher uitgeven ter waarde van de door MSC Cruises ontvangen betaling, na aftrek van terugbetalingen, en zal het boordkrediet die als compensatie voor de geannuleerde cruise is toegekend, worden meegenomen.


- Voor bevestigde maar onbetaalde boekingen geeft MSC Cruises een voucher uit met een waarde die gelijk is aan de waarde van het boordkrediet dat is toegekend als compensatie voor de geannuleerde cruise. De voucher wordt nog steeds verstuurd, maar er wordt geen bedrag voor een toekomstige cruise weergegeven omdat MSC geen betaling heeft ontvangen.

Is de voucher cumuleerbaar met een eventuele promotie, inclusief speciale en groepstarieven?

De voucher kan worden gecombineerd met een willekeurige promotie of worden gebruikt om een groepsboeking te bevestigen. Voor leden van de MSC Voyagers Club kan de voucher ook worden gecombineerd met MSC Voyages Selection.

Is het mogelijk om de geldigheid van de voucher te verlengen? 

Nee, de geldigheid van de voucher is niet verlengbaar. Deze voucher moet worden gebruikt tot de datum aangegeven op uw voucher en zal u toestaan om uw toekomstige cruise te verplaatsen, voor elke vertrek, bestemming en schip volgens de algemene voorwaarden.

Indien niet gebruikt, vervalt de voucher.

Kan ik mijn voucher toewijzen aan een derde partij?

Nee, deze voucher is op naam en niet overdraagbaar, hij is gekoppeld aan een specifieke reservering waarvan de eerste reis door MSC Cruises is geannuleerd, hij kan niet worden overgedragen. Voor vouchers die gekoppeld zijn aan groepsboekingen wordt een voucher uitgegeven en verstuurd naar het reisbureau.

Kan ik de voucher gebruiken om op meer dan één cruise in te wisselen? 

Nee, de voucher kan maar één keer gebruikt worden. Als de nieuwe boeking goedkoper is dan de waarde van de in te wisselen voucher, heeft u de mogelijkheid om prepaid pakketten (drankpakketten, excursies, etc...) toe te voegen en te genieten van de volledige waarde voor dit gebruik.

Als ik eenmaal weet wanneer ik mijn volgende cruise moet plannen, hoe activeer ik dan mijn voucher en boek ik mijn nieuwe cruise?

Wij bieden u twee mogelijkheden om de voucher op te vragen:

1. Als u rechtstreeks bij MSC heeft geboekt via onze website of ons callcenter, vul dan het online formulier hier in of neem contact op met ons callcenter met uw eerste boekingsnummer en de nieuwe datum van de gewenste cruise.

2. Als u in eerste instantie via een reisbureau heeft geboekt, neem dan direct contact op met uw reisbureau.

Houd er rekening mee dat MSC Cruises op dit moment een sterke vraag heeft. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak dat dit kan veroorzaken en danken u voor uw gevanld.

Ik heb mijn voucher al gebruikt voor een cruise die nu geannuleerd is. Wat gebeurt er dan? 

 Een dergelijke situatie kan zich voordoen wanneer we gedwongen worden om de stillegging van onze vlootactiviteiten te verlengen. In dit geval kunt u uw cruise weer uitstellen, zoals hieronder aangegeven:


- Er zal een nieuwe voucher worden uitgegeven. De waarde ervan zal gelijk zijn aan de betaling die MSC Cruises ontvangt.


- Het boordkrediet blijft behouden en het bedrag wordt berekend op basis van de vanur van de eerste geannuleerde cruise. Het boordkrediet kan slechts
één keer worden toegepast en zal bij het vertrek van de cruise worden geactiveerd.

Wat gebeurt er als ik een Fly & Cruise pakket heb geboekt bij MSC Cruises? Zal het worden opgenomen in de waarde van de voucher? 

Vluchten en transfers zijn inbegrepen in de voucher indien geboekt via MSC Cruises. Bijvoorbeeld, als de prijs van de cruise 500€ is, en de vlucht is 300€ en de transfer is 100€, ontvangt u een totaal krediet van 900€ voor een toekomstige cruise. Voor vluchten, transfers en andere door u geboekte diensten moet dit rechtstreeks met de betreffende dienstverlener worden geregeld.

Als ik oorspronkelijk met een vriend(in) reisde en op het moment van de nieuwe boeking zijn ze niet bereid/kunnen ze niet reizen, krijgen ze dan hun geld terug?

Nee. De totale waarde van de in te wisselen voucher voor de toekomstige cruise zal volledig van toepassing zijn op de toekomstige boeking. MSC is niet in staat om meerdere vouchers te genereren. 

Wat is dit extra boordkrediet? Hoe kan het gebruikt worden?

Boordkrediet is een voordeel dat MSC Cruises biedt als extra compensatie voor haar klanten voor geannuleerde cruises. Het kan slechts één keer worden toegepast op uw nieuwe cruise, maar kan niet worden gebruikt om prepaid pakketten aan te schaffen voorafgaand aan de nieuwe cruise. Indien niet volledig uitgegeven, wordt dit tegoed aan boord aan het einde van de nieuwe cruise terugbetaald. Lees er meer over in ons compensatiebeleid.
 

Kan ik een cruise boeken die goedkoper of vanurder is dan de waarde van de voucher? 

Als de toekomstige boeking goedkoper is dan de waarde van de in te wisselen voucher, heeft u de mogelijkheid om pakketten aan uw toekomstige cruise toe te voegen (drankpakketten, excursies, etc....) en te genieten van de totale waarde van de voucher totdat deze volledig is uitgegeven.

Als de toekomstige boeking vanurder is dan de waarde van de voucher, dient u het verschil te betalen.


Zijn er vanwege de wereldwijde gezondheidssituatie speciale commerciële voorwaarden waar ik van op de hoogte moet zijn voordat ik mijn cruise kan bevestigen?

Naast de strenge aandacht voor hygiëne aan boord van onze schepen, neemt MSC Cruises extra maatregelen om haar gasten en bemanning te beschermen, zodat u uw volgende vakantie met ons kunt plannen en met een gerust hart kunt reizen, tijdens en na uw cruise: lees alle richtlijnen die in ons gezondheids- en veiligheidsprotocol staan vermeld.
 

Wat als ik niet zeker ben van mijn nieuwe cruise datum?

Ik kan de datum van mijn volgende cruise bepalen wanneer ik maar wil. De voucher kan worden toegepast op elke cruise in overeenstemming met de voorwaarden die in uw voucher staan vermeld. Deze voucher is niet overdraagbaar en wordt niet terugbetaald.

Wat gebeurt er met voorafbetaalde pre-cruise pakketten voor een vertrek dat nu wordt geannuleerd (bijv. excursies, spa, drankpakketten, enz.)?

Als u de prepaid pakketten heeft geboekt en betaald op de MSC Cruises website of via ons callcenter, wordt het volledige bedrag dat met een creditcard is betaald, teruggestort op de oorspronkelijke rekening. Het terugbetaalde bedrag zal niet worden opgenomen in de voucher voor een toekomstige cruise. Houd er rekening mee dat er afhankelijk van het land uitzonderingen kunnen gelden. Als uw reservering via een reisbureau is gemaakt, neem dan contact op met uw reisbureau.

Welke cruises profiteren van het compensatiebeleid?

Het compensatiebeleid dekt alle cruises die door MSC Cruises worden geannuleerd als gevolg van de buitengewone omstandigheden waar de wereld momenteel onder COVID-19 mee te maken heeft.

De geannuleerde cruises staan hieronder vermeld:

 

Ship

Cruise departure date

MSC ARMONIA

Van 16 maart 2020 tot en met 24 oktober 2021

MSC BELLISSIMA

Van 14 maart 2020 tot en met 7 december 2021

MSC DIVINA

Van 20 maart 2020 tot en met 31 oktober 2021 

MSC FANTASIA

Van 28 maart 2020 tot en met 31 oktober 2021

MSC GRANDIOSA

Van 14 maart 2020 tot en met 15 augustus 2020

Van 20 december 2020 tot en met 20 januari 2021

MSC LIRICA

Van 14 maart 2020 tot en met 14 maart 2022

MSC MAGNIFICA

Van 16 maart 2020 tot en met 18 oktober 2020

Van 8 november 2020 tot en met 19 juni 2021

MSC MERAVIGLIA

Van 15 maart 2020 tot en 31 oktober 2021

MSC MUSICA

Van 16 maart 2020 tot en met 19 oktober 2021

MSC OPERA

Van 10 maart 2020 tot en met 23 oktober 2021

MSC ORCHESTRA

Van 20 maart 2020 tot en met 4 juni 2021

MSC POESIA

Van 22 maart 2020 tot en met 27 november 2021

MSC PREZIOSA

Van 14 maart 2020 tot en met 22 september 2021

MSC SEASHORE Van 1 augustus 2021 tot en met 4 augustus 2021

MSC SEASIDE

Van 16 maart 2020 tot en met 30 april 2021

MSC SEAVIEW

Van 19 maart 2020 tot en met 2 juli 2021

MSC SINFONIA

Van 13 maart 2020 tot en met 13 november 2021

MSC SPLENDIDA

Van 29 maart 2020 tot en met 11 juni 2021

MSC VIRTUOSA Van 16 april 2021 tot en met 13 septembre 2021

 

Op dit moment en tot nader order * Cruises tot eind september 2021 zijn alleen beschikbaar voor gasten die woonachtig zijn in het Schengengebied (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland) en in Bulgarije, Cyprus, Roemenië, Kroatië, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Verenigde Staten.

 

Welke zijn de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen?

Bij MSC Cruises staan onze gasten en bemanning in het middelpunt van alles wat we doen, en uw gezondheid en veiligheid is onze topprioriteit. Wij werken samen met internationale deskundigen op het gebied van geneeskunde, volksgezondheid en aanverwante wetenschappelijke disciplines om onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen te ontwikkelen en te valideren.


Voor meer informatie over onze gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, klik hier.