Speciale gezondheidsbehoeften - Toegankelijkheid

Het personeel van MSC Cruises geeft altijd volle aandacht aan de behoeften van de gasten en biedt hun de beste service die voldoet aan de internationale normen betreffende toegankelijkheid.
Voor meer informatie over de assistentie aan boord en in onze havens, zie de pagina's in deze rubriek, de Algemene Boekingsvoorwaarden, de vervoersvoorwaarden en de nuttige informatie beschikbaar op de officiële website van MSC Cruises.

 

Bent u van plan om binnenkort met ons te gaan cruisen? Klik hier voor meer informatie over ons verrijkte gezondheids- en veiligheidsprotocol en onze nieuwe en nog veiligere beleving aan boord.

Breng ons op de hoogte van uw speciale behoeften

Reizigers dienen MSC Cruises op de hoogte te brengen van hun speciale behoeften door het invullen van het juiste formulier (speciale behoeften-formulier) dat online en bij reisbureaus beschikbaar is. Deze informatie dient te worden doorgegeven ten tijde van reservering.
Dit geeft ons de tijd om de beste service voor te bereiden voor onze reizigers, welke afhankelijk is van de faciliteiten aan boord van elk schip. Indien we na de gestelde termijn op de hoogte worden gebracht, doen we er alles aan om de juiste diensten te bieden, maar dit zal niet altijd mogelijk zijn. 


Download het formulier
✓ Reservering door reisbureau: Stuur de documentatie naar uw reisbureau.
✓ Boeking op onze website: Stuur de documentatie naar het volgende adres : backoffice@msccruises.be


Gasten kunnen worden geweigerd wanneer de veiligheid van de gasten of bemanningsleden op het spel staat.
Alle persoonlijke data worden verwerkt in volledige overeenstemming met ons privacybeleid.
Voor meer informatie over de diensten die wij bieden aan boord, of over hoe u ons op de hoogte brengt van speciale behoeften of andere zaken die niet in deze rubriek zijn opgenomen, kunt u contact opnemen met uw reisbureau.

Kajuitvoorzieningen

Kajuiten, speciaal uitgerust voor gasten met een lichamelijke en/of mobiliteitsbeperking, zijn beschikbaar op elk schip in onze vloot. Gasten die een kajuit toegankelijk voor rolstoelgebruikers vereisen, kunnen deze aanvragen tijdens het boeken.
De kajuiten zijn groter en bieden meer bewegingsruimte dan de reguliere hutten en sommige bieden meer faciliteiten en apparatuur om in speciale behoeften te voorzien.

Bekijk de beschikbare faciliteiten op uw schip naar keuze:
MSC Armonia, MSC Bellissima, MSC Divina, MSC Fantasia, MSC Grandiosa, MSC Lirica, MSC Magnifica, MSC Meraviglia, MSC Musica, MSC Opera, MSC Orchestra, MSC Poesia, MSC Preziosa, MSC Seashore, MSC Seaside, MSC Seaview, MSC Sinfonia, MSC Splendida, MSC Virtuosa.

Beperkte mobiliteit

Alle dekken, openbare ruimtes en passagiersruimtes op onze schepen zijn ontworpen om toegankelijk te zijn voor gasten met een mobiliteitsbeperking. Mogelijk zijn er havens of tendermogelijkheden waar u met een mobiliteitshulpmiddel geen toegang toe heeft door structurele restricties en/of obstakels waarover wij mogelijk geen controle hebben. Daarnaast is er een aantal speciaal uitgeruste kajuiten beschikbaar op elk schip in onze vloot. Om veiligheidsredenen kunnen gasten die assistentie nodig hebben, worden gevraagd om te reizen met een begeleider, afhankelijk van de route.
Er zijn rolstoelen beschikbaar op onze schepen, voor het gebruik van de gasten tijdens het in- en uitschepen, of tijdens noodgevallen. Gasten die continu een rolstoel nodig hebben, of enig ander hulpmiddel, dienen hun eigen apparatuur mee te nemen. Het is de verantwoordelijkheid van de gast om te controleren of de apparatuur veilig genoeg is om mee te brengen aan boord van een cruiseschip, en om het vervoer ervan tijdens het in- en uitschepen te regelen.
Lees voor meer informatie over de havens en excursies die geschikt zijn voor passagiers met mobiliteitsproblemen de relevantie pagina's in deze rubriek en controleer aan boord de juistheid van de informatie.

Visuele beperkingen

MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida en MSC Fantasia hebben borden in brailleschrift in de openbare ruimtes, in liften en aan de deuren van de kajuiten. Alle schepen hebben dekindicatoren in de liften en volledig toegankelijke openbare ruimtes, dekken en tenders.
Voor hun veiligheid, en afhankelijk van de mate van de beperking, kunnen gasten worden gevraagd om te reizen met een begeleider of een blindengeleidehond.
Voor meer informatie over de toegankelijkheid van excursies aan wal, zie de relevante pagina's in deze rubriek, en controleer eenmaal aan boord de juistheid van de informatie.

Slechthorenden

In verband met veiligheidsredenen dienen slechthorende gasten te reizen met een begeleider. Passagiers die gedeeltelijk slechthorend zijn, kunnen alleen reizen, mits zij de installatie van een TDD-systeem aanvragen in hun kajuit. Deze kit is beschikbaar in een aantal van onze schepen en bevat licht en vibrerende apparaten, een teksttelefoon en een analoge wekker.
Bovendien zijn er draadloze versterkers en signaleringslampen beschikbaar in het theater en andere ruimtes. Signaleringslampen zijn ook beschikbaar in de liften.

Hulpdieren

Opgeleide en gecertificeerde blindengeleidehonden zijn altijd toegestaan aan boord, mits zij in goede gezondheid verkeren en over alle documenten beschikken die nodig zijn om de verschillende vreemde landen te bezoeken tijdens de cruise.
De reiziger zal van tevoren worden geïnformeerd over de accommodatie voor de hond, de faciliteiten en de procedures rond het in- en afschepen.
De reiziger is persoonlijk verantwoordelijk (met de hulp van een assistent indien van toepassing) voor de algemene verzorging en voeding van de hond.

Zwangerschap

De medische faciliteiten en apparatuur aan boord zijn technisch niet toereikend om een bevalling of zwangerschapscomplicaties op te vangen. Daarom staan wij het om veiligheidsredenen niet toe dat vrouwen die langer dan 24 weken zwanger zijn met ons meereizen. Hoever dan ook in de zwangerschap, er dient altijd een medische verklaring te worden afgegeven om te beoordelen of de zwangere fit is om te reizen.

Dialyse

 Gasten die een peritoneale dialysebehandeling ondergaan kunnen reizen zoals gewoonlijk. Ze mogen al hun medicijnen en apparatuur meebrengen op de cruise. De relevante medische behandeling is beschikbaar bij de medische faciliteiten aan boord.

Apparatuur voor hemodialysebehandeling wordt alleen voorzien door gespecialiseerde onafhankelijke organisaties op bepaalde routes. Neem voor meer informatie over deze dienst contact op met uw reisbureau.

Kinderen met speciale behoeften

Kinderen met speciale behoeften hebben normale toegang tot alle diensten en faciliteiten aan boord. Hoewel het animatieteam geen kinderopvang biedt, zijn ze in het bijzonder opgeleid om kinderen te amuseren.
Alle kinderen, waaronder die met speciale behoeften, worden toegewezen aan een bepaalde animatiegroep afhankelijk van hun leeftijd. Indien noodzakelijk kunnen kinderen of jonge mensen met speciale behoeften geplaatst worden bij een groep van een jongere leeftijd (in overeenstemming met de ouders), of kunnen ze deelnemen aan specifieke activiteiten, eventueel samen met de ouders.

Speciale diëten

Gasten met een voedselintolerantie en/of een allergie dienen MSC Cruises hiervan op de hoogte te brengen via het speciale behoeften-formulier, en eenmaal aan boord dienen zij hun vereisten te bevestigen bij de receptie en de maître d'hôtel.
MSC Cruises heeft een certificaat van Bureau Veritas om glutenvrije menu's te serveren in de restaurants op de MSC Seaside, MSC Seaview, MSC Meraviglia, MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida MSC Preziosa, MSC Divina, MSC Splendida, MSC Fantasia, MSC Magnifica, MSC Poesia, MSC Orchestra en MSC Musica. MSC Cruises werkt nauw samen Associazione Italiana Celiachia (Italiaanse Coeliakie Vereniging) voor de bovengenoemde schepen in het Middellandse Zeegebied en Noord-Europa. Op de MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera en MSC Lirica is het alleen mogelijk om een geringe hoeveelheid voorverpakte glutenvrije snacks te krijgen zoals koekjes, croissants, sponscake en muffins. Wanneer de MSC Grandiosa en MSC Bellissima zijn gepresenteerd, zullen we het certificeringsproces met Bureau Veritas compleet maken, wat het mogelijk maakt om ook op deze schepen gluten vrije menu´s aan te bieden. Naar verwachting zal het proces worden afgerond binnen 1 maand na de presentatie van de schepen, controleer dus alstublieft de beschikbaarheid van de gluten vrije menu´s wanneer u besluit te boeken.
Voor andere benodigdheden die niet in dit gedeelte vermeld staan, kunt u contact opnemen met uw reisagent.

* MSC gluten vrije menu's zijn geschikt voor gluten intolerantie, maar niet in het geval van een gluten allergie.